آخرین خبر کمک معیشتی رزمندگان ایثارگر اردیبهشت ۱۴۰۳

فوق العاده ایثارگری به بازنشستگان کشوری ۱۴۰۲

آخرین خبر کمک معیشتی رزمندگان ایثارگر : افرادی هم که حکم از کارافتادگی یا هیچ گونه در آمد و شغل ی ندارند نیز به مرور شناسایی می‌کنیم و حداقل کمک معیشت را که معادل حداقل حقوق کارکنان دولت است، به آنها پرداخت می‌کنیم. در حال حاضر نیز طرح شناسایی این افراد در سطح کشور در حال انجام است. طی ماه‌های گذشته در سال ۱۴۰۲ نیز حدود ۵ هزار نفر از ایثارگران فاقد شغل و درآمد در سطح کشور شناسایی و تأمین اعتبار شده و کمک معیشت نیز برای آنها ایجاد شده است.

گفتنی است ماده ۳۸ قانون جامع خدمت ایثارگران شامل پرسنل وظیفه و نیروهای داوطلب غیر شاغل در دستگاه‌ها قانون خدمات رسانی به ایثارگران که به صورت بسیج مردمی از سوی مراجع ذی‌صلاح نظیر (نیروی مقاومت) بسیج، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش، نیروی انتظامی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، جهاد سازندگی، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه‌های علمیه و جمعیت هلال احمر جمهوری‌اسلامی ایران به جبهه اعزام و به دلیل حضور در جبهه و یا براثر ترور شهید، مفقودالاثر، جانباز از کارافتاده کلی و آزاده از کارافتاده کلی گردیده‌اند، است.آخرین خبر کمک معیشتی رزمندگان ایثارگر

آخرین خبر کمک معیشتی رزمندگان ایثارگر : افزایش کمک معیشت رزمندگان معسر در سال ۱۴۰۲ ؛ حقوق رزمندگان معسر سال آینده به ۲میلیون و ۷۰۰هزار تومان افزایش می‌یابد .

در راستای لزوم افزایش حقوق رزمندگان معسر برنامه‌ریزی شده تا حقوق این قشر سال آینده دو برابر افزایش یابد و به همین منظور دولت مکلف شده تا مبلغ دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان از سال آینده برای رزمندگان معسر در نظر بگیرد.

در حال حاضر حقوق رزمندگان معسر دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده در حالی که اخیراً کم‌تر از یک میلیون تومانی دریافتی به رزمندگان ارائه می‌شد که رسیدگی به این موضوع و حل و فصل آن بسیار حائز اهمیت و اساسی است. در حالی که افزایش حقوق باید محقق می‌شد اما تاکنون در راستای اجرای این قانون اقدام مناسبی انجام نیافته و حدأقل حقوق به رزمندگان معسر پرداخت شده در حالی که باید افزایش ۲۵ درصدی داشته باشد که به همین منظور نیاز است برای سال آینده در این زمینه تصمیمات اساسی اتخاذ شود.

اجرای این مصوبه به صورت کامل شدنی است و نیاز به برنامه‌ریزی‌های اساسی دارد که در لایحه بودجه ۱۴۰۲ باید پرداخته شود که بدون شک در رفع مشکلات رزمندگان معسر می‌تواند نقش شایانی ایفا کند و برای بهبود وضعیت زندگی آنان تا حدودی تأثیرگذار باشد.

برنامه‌ریزی شده تا در راستای خدمات‌رسانی به رزمندگان معسر از تمام ظرفیت‌ها بهره‌گیری کرده و برای رسیدن به اهداف مورد نظر مجلس در کنار دولت ایفای نقش کرده و با رسیدگی به وضعیت اقتصادی تمامی اقشار جامعه رضایت آنان را فراهم کند.آخرین خبر کمک معیشتی رزمندگان ایثارگر

آخرین خبر کمک معیشتی رزمندگان ایثارگر – انتقاد از وضعیت اقتصادی رزمندگان : امیرآبادی فراهانی نماینده مجلس گفت: تا به امروز ۲۰۰ هزار رزمنده معسر شناسایی شده است. معسر کسی است سابقه جبهه دارد ولی بیکار است، این باعث شرمندگی است. این افراد هم‌اکنون ماهانه ۹۰۰ هزار تومان می‌گیرند و ما تلاش داریم به ماهانه ۲ میلیون و ۲۰۰ تومان ارتقا دهیم.

اشتراک در
اطلاع از

48 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!