هورمون گرسنگی چیست؟ | هورمون گرسنگی چه نام دارد؟

Capture 128

هورمون گرسنگی چیست و هورمون گرسنگی چه نام دارد؟همه چیز در مورد هورمون گرسنگی یا هورمون گرلین در ادامه مطلب.

کاهش وزن می تواند سخت باشد، اما حفظ وزن از دست رفته بعد از رژیم غذایی حتی سخت تر است. تحقیقات نشان می دهد، درصد زیادی از افرادی که به خوبی وزن کم کرده اند، تمام وزن از دست رفته شان را طی مدت کوتاهی، دوباره اضافه می کنند. افزایش وزن تا حدی ناشی از اشتها و هورمونهای تنظیم کننده وزن است که سعی در حفظ و حتی به دست آوردن دوباره چربی ها دارند.

در این بین گرلین، “هورمون گرسنگی”، نقشی اساسی دارد زیرا باعث ارسال سیگنال هایی به مغز می شود که شما را به خوردن غذا تشویق می کند.

سطح این هورمون در طول یک دوره رژیم افزایش می یابد و گرسنگی را شدت می بخشد، و این اتفاق کم کردن وزن را دشوار می کند.

گرلین چیست؟

گرلین هورمونی است که در روده تولید می شود. اغلب به آن هورمون گرسنگی گفته می شود، و گاهی اوقات لنومرلین نیز نامیده می شود.

این هورمون از طریق جریان خون به مغز شما حرکت می کند و در آنجا به مغز شما می گوید که گرسنه شو و به دنبال غذا بگرد! کارکرد اصلی گرلین افزایش اشتها است. این باعث می شود غذا و کالری بیشتری مصرف کرده و چربی ها را ذخیره کنید. در تحقیقی نشان داده شد که چگونه به موش هایی که گرلین تزریق شده، افزایش سریع وزن داشته اند.

علاوه بر این، این هورمون بر چرخه خواب و بیداری، میزان تمایل به غذا، احساس مزه غذاها و متابولیسم کربوهیدرات ها تأثیر می گذارد.

این هورمون در معده و روده تولید شده و هنگام خالی شدن معده شما ترشح می شود. بعد از ترشح، وارد جریان خون می شود و قسمتی از مغز معروف به هیپوتالاموس را تحت تأثیر قرار می دهد. هیپیوتالاموس بر هورمون های بدن و اشتهای شما کنترل دارد.

هرچه سطح این هورمون بالاتر باشد، گرسنه تر می شوید. و هر چه سطح آن  پایین تر باشد، احساس گرسنگی کمتری خواهید داشت و کمتر خوردن آسان تر است.

بنابراین اگر می خواهید وزن کم کنید، کاهش سطح هورمون گرلین شما می تواند مفید باشد.

با این حال، این هورمون با کمک به افراد برای حفظ سطح مناسب چربی بدن، نقش مهمی در بقای افراد دارد. (کاهش بیش از حد چربی خود خطرات جدی به دنبال دارد).

 اگر شما در رژیم افزایش وزن باشید و برای افزایش وزن تلاش می کنید، سطح بالای گرلین ممکن است به شما در مصرف مواد غذایی و کالری بیشتر در روز کمک کند..

عکس بازيگر بازيگر زن احضار بازيگر مرد آدرينا صادقي بازيگر آدرينا صادقي بازيگر زن ايراني بازيگر بچه مهندس بازيگر نقش زهره در احضار زهره در سريال احضار بازيگر زهره در سريال احضار بازيگر مائده در سريال احضار مائده در سريال احضار هانده ارچل مهشيد جوادي بازيگر نقش مائده در احضار هورمون گرسنگي بازيگران سريال احضار بازيگر نقش زهره در سريال احضار مينو آزرمگين سارينا صادقي بازيگر سارينا صادقي نرگس محمدي بازيگر بازيگر مرضيه در بچه مهندس سهند جاهدي هورمون گرسنگي چيست هورمون گرسنگي چه نام دارد هورمون گرسنگي کدام بازيگر دو سال پياپي اسکار گرفته سارا شاهي بازيگر باران کوثري بازيگر نقش گاو در کلبه عمو پورنگ علي باقري بازيگر علي باقري سحر دولتشاهي دريا مقبلي آرينا صادقي بازيگر آرينا صادقي نيوشا ضيغمي سحر جعفري جوزاني زشت ترين بازيگر زن ايراني زيباترين بازيگر زن ايراني حسام منظور محمد حاتمي بازيگر بازيگر نقش جواد در بچه مهندس آرمان درويش بازيگران بچه مهندس بازيگر نقش شيوا در بچه مهندس بيوگرافي آدرينا صادقي بازيگر بازيگر نقش بهروز در بچه مهندس
بازيگر نقش بهروز در بچه مهندس ?

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!