ایا فردا مدارس اصفهان تعطیل است شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۳

آلودگی هوا و تعطیلی مدارس

ایا فردا مدارس اصفهان تعطیل است شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ ؟

#اطلاعیه

♦️مدارس استان #تهران فردا  بعلت آلودگی هوا تعطیل نیست .

🔹با توجه به اینکه شاخص آلودگی هوا تا این ساعت از عدد 150عبور نکرده بنظر میرسد جلسه ای در کمیته اضطرار آلودگی هوا برگزار نخواهد شد و مدارس فردا #دایر خواهد بود .

مهم اصفهان برفی شده احتمال تعطیلی به علت یخبندان درصورت ادامه دار بودن برای فردا وجود داره.

احتمال تعطیلی در صورت توجه به مصوبات وزارت بهداشت و مدیریت بحران …

آموزش‌ و پرورش: تعطیلی مدارس در آلودگی زیر ۲۰۰ رایج نیست

وزارت آموزش و پرورش:
🔹تعطیلی مدارس با شاخص آلودگی کمتر از ۲۰۰ در دنیا رایج نیست. در بسیاری از کشورها هنگامی که کیفیت هوا در شرایط ناسالم یا بسیار ناسالم قرار می‌گیرد مدارس تعطیل نمی‌شوند و فعالیت آموزشی برقرار است اما برای فعالیت‌های فیزیکی دانش‌آموزان محدودیت‌هایی درنظر گرفته می‌شود.
🔹برای مثال همین روزها شاخص آلودگی کشورهای هند، پاکستان و چین حتی بالاتر از عدد ۲۰۰ بوده ولی هیچ یک دچار تعطیلی گسترده مدارس در حد کشوری نشده‌اند.
🔹عدد دقیقی برای شاخص کیفیت هوا به منظور تعطیلی مدارس در دنیا رایج نیست ولی در سنگاپور شاخصِ ۳۱۴، در هند شاخص بیش از ۵۰۰، در مالزی شاخصِ ۲۶۷، در پاکستان شاخصِ ۴۵۰ و در چین شاخصِ ۵۰۰ منجر به تعطیلی مدارس شده‌اند.

ماسک را جایگزین تعطیلی مدارس کنیم

🔺تعطیلی پی در پی مدارس به علت آلودگی هوا و بارش برف، یکی از معضلات نظام آموزشی کشور شده است. تعداد روزهایی که بچه‌ها به مدرسه رفته اند، کم بوده و بیشتر این ۱۲۰ روز را در خانه ماندند.

🔺به نظر می‌رسد حالا که نمی‌توان به خاطر آلودگی هوا و بارش برف، مدارس را تعطیل کرد؛ موضوع استفاده از ماسک برای دانش آموزان، الزامی شود.

دمای ایران سیبری شد/ سرمای شدید دوباره از راه رسید

سازمان هواشناسی:
🔹همانطور که انتظار می‌رفت با نفوذ توده هوای سرد و گسترش سرمای هوا، امروز تعداد شهرها و ایستگاه‌های هواشناسی با دمای زیر صفر به حدود ۴۲۰ شهر رسید.

 

اشتراک در
اطلاع از

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!