ایا رفع فیلتر تلگرام و اینستاگرام صحت دارد

photo 2024 02 18 15 56 55

با تصویب مصوبه امروز توسط شورای عالی فضای مجازی، یک گام مهم در راستای تنوع سرویس‌ها و ارتقای تجربه کاربری اینترنتی در ایران انجام شده است. این مصوبه بر مقررات جدیدی تأکید می‌کند که گران‌بخشی‌ها ملزم به شناسایی سکوهای و خدمات پرکاربرد خارجی هستند که می‌توانند خدمات خود را به صورت پوسته در داخل کشور ارایه دهند.

این تصمیم برای افزایش تنوع و کیفیت خدمات آنلاین، همچنین ارتقای سطح رقابت در بازار فضای مجازی ایران اهمیت دارد. با این اقدام، امیدواریم که کاربران اینترنتی ایران بتوانند از گستره‌ترین و بهترین خدمات ممکن استفاده کنند و بهره‌وری و رفاه آن‌ها افزایش یابد.

این تصمیم می‌تواند به توسعه فضای دیجیتال و اقتصاد اینترنتی در کشور کمک کند و به دسترسی آسان‌تر به خدمات بین‌المللی در داخل کشور کمک کند. اما لازم است که شرایط و مقررات اجرایی این تصمیم به گونه‌ای تعیین شود که از نظر امنیتی و حفظ حقوق کاربران، مطمئن باشد.

با قانون جدید، اینستاگرام، ایکس(توییتر)، واتساپ، فیس‌بوک و تلگرام بدون فیلتر در دسترس مردم ایران قرار می‌گیرد/فارس

مصوبهٔ جدید شورای‌عالی فضای مجازی به کدام سکوهای خارجی مجوز می‌دهد؟

🔹براساس مصوبهٔ شورای‌عالی فضای مجازی، اشخاص حقیقی، حقوقی و بخش خصوصی داخلی و خارجی می‌توانند با ارائهٔ پوسته‌های حکمرانی‌پذیر با دریافت مجوز قانونی به مردم ارائهٔ خدمت کنند.

🔹این اقدام که پیش‌تر با هات‌گرام و تلگرام طلایی در کشور تجربه شده بود، شرایط جدیدی را فراهم می‌کند که براساس آن سکوها و خدمات خارجی که در ایران امکان فعالیت مستقیم را نداشتند، بتوانند در قالبی جدید با حفظ تمامی خدمات و قابلیت‌های سکوی خود فعالیت کنند.

🔹طبق اعلام مرکز ملی فضای مجازی، این اقدام یعنی اشخاص حقیقی، حقوقی و بخش خصوصی داخلی و خارجی می‌توانند با ارائهٔ پوسته‌های حکمرانی‌پذیر از اینستاگرام، ایکس(توئیتر)، واتساپ، فیس‌بوک و حتی سایر سکوهای خدماتی با دریافت مجوز قانونی، به مردم خدمات ارائه کنند.

🔹بر این اساس، در واقع مصوبه جدید شورای‌عالی فضای مجازی این امکان را فراهم کرده تا این پوسته‌ها با برطرف‌کردن نقص‌های قبلی، به‌خصوص در زمینهٔ حفظ حریم خصوصی، با مجوز مرکز ملی فضای مجازی فعالیت کنند. این فعالیت جدید هم توسط شرکت‌های بخش خصوصی داخلی و هم با محوریت شرکت‌های فناوری خارجی امکان پذیر خواهد بود.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!