پیگیری نهضت ملی مسکن با کد ملی اردیبهشت 1403

پیگیری نهضت ملی مسکن با کد ملی

نهضت ملی مسکن در ایران یک جنبش مردمی است که هدف آن رسیدگی به بحران مسکن در کشور است. این جنبش در سال‌های اخیر با تلاش دولت برای تامین مسکن ارزان قیمت برای شهروندانش شتاب بیشتری گرفته است.

بحران مسکن ایران نتیجه عوامل متعددی از جمله شهرنشینی سریع، رشد جمعیت و تحریم های اقتصادی است. جمعیت کشور از 33 میلیون نفر در سال 1979 به بیش از 83 میلیون نفر در حال حاضر افزایش یافته است و بیش از دو سوم ایرانیان اکنون در مناطق شهری زندگی می کنند. این امر بر موجودی مسکن کشور فشار وارد کرده و منجر به گرانی و کمبود خانه های ارزان قیمت شده است.

جنبش ملی مسکن در واکنش به این بحران با فعالان سازماندهی تظاهرات و کمپین هایی برای درخواست سیاست های مسکن بهتر از دولت پدید آمد. یکی از مطالبات کلیدی این جنبش این است که دولت مسکن ارزان‌تر برای خانواده‌های کم‌درآمد فراهم کند.

در سال های اخیر، دولت ایران اقداماتی را برای مقابله با بحران مسکن انجام داده است، از جمله اجرای برنامه ای برای ساخت یک میلیون خانه جدید تا سال 2021. با این حال، بسیاری از فعالان معتقدند که این تلاش ها کافی نیست و برای اطمینان از این امر باید اقدامات بیشتری انجام شود. همه ایرانیان به مسکن امن و مقرون به صرفه دسترسی دارند.

جنبش ملی مسکن همچنین موضوعاتی مانند فساد در صنعت ساخت و ساز و استانداردهای نامناسب ساختمان را برجسته کرده است. فعالان خواستار شفافیت و پاسخگویی بیشتر در بخش ساخت و ساز و همچنین مقررات سختگیرانه در مورد ایمنی ساختمان شده اند.

با وجود سرکوب مقامات، از جمله دستگیری و آزار و اذیت فعالان، جنبش ملی مسکن همچنان به رشد خود ادامه می دهد. اعضای آن متعهد به مبارزه برای حق خود برای داشتن مسکن مناسب و بهبود شرایط زندگی برای همه ایرانیان هستند.

در خاتمه، جنبش ملی مسکن ایران یک تلاش مردمی مهم است که به دنبال رسیدگی به یکی از مبرم ترین مسائل اجتماعی کشور است. با درخواست پاسخگویی بیشتر از مقامات و حمایت از سیاست‌های بهتر، فعالان در جهت آینده‌ای تلاش می‌کنند که در آن همه ایرانیان به خانه‌های امن و مقرون به صرفه دسترسی داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!