ایا کاشت ناخن ممنوع شده | علت ممنوعیت کاشت ناخن

ناخن

 

ممنوعیت‌های جدید برای زنان/ کاشت ناخن و مژه زیرزمینی می‌شود؟!

روزنامه شرق: سازمان فنی و حرفه‌ای کشور که زیرمجموعه وزارت کار است، بی‌سر‌و‌صدا بخشی از زنان آرایشگر را در بازار کار با محدودیت همراه کرده است.

پیش از این استاندارد‌های آموزشی در رشته ناخن و مژه تحت عنوان سند حرفه در پورتال سازمان فنی و حرفه‌ای کشور بارگذاری شده بود و به تبع آن آموزشگاه‌های آزاد نسبت به تعریف دوره، اخذ شهریه و اجرای دوره اقدام می‌کردند، اما حالا این استاندارد‌ها یکباره و بدون اطلاع قبلی به استان‌ها، از پورتال سازمان فنی و حرفه‌ای کشور حذف شده است

آرایشگران می‌گویند که بدون این مجوز نه‌ تنها رسما امکان کار آرایشگران جدید در زمینه ناخن و مژه وجود ندارد که آرایشگران قدیمی در این رشته‌ها دیگر نمی‌توانند فعالیت رسمی در آرایشگاه‌ها داشته باشند .

اعمال محدودیت‌های گسترده برای فعالیت آرایشگران زن در ایران مسبوق به سابقه است، اما حالا اعمال این ممنوعیت‌ها به مجلس و دولت رسیده است.

 

روزنامه شرق از محدودیت‌های تازه برای آرایشگران زنانه خبر داد؛ کاشت ناخن و مژه زیرزمینی می‌شود؟!

روزنامه شرق نوشت:

🔹سازمان فنی و حرفه‌ای کشور که زیرمجموعه وزارت کار است، بی‌سر‌و‌صدا بخشی از زنان آرایشگر را در بازار کار با محدودیت همراه کرده است.

🔹پیش از این استاندارد‌های آموزشی در رشته ناخن و مژه تحت عنوان سند حرفه در پورتال سازمان فنی و حرفه‌ای کشور بارگذاری شده بود و به تبع آن آموزشگاه‌های آزاد نسبت به تعریف دوره، اخذ شهریه و اجرای دوره اقدام می‌کردند، اما حالا این استاندارد‌ها یکباره و بدون اطلاع قبلی به استان‌ها، از پورتال سازمان فنی و حرفه‌ای کشور حذف شده است

🔹آرایشگران می‌گویند که بدون این مجوز نه‌ تنها رسما امکان کار آرایشگران جدید در زمینه ناخن و مژه وجود ندارد که آرایشگران قدیمی در این رشته‌ها دیگر نمی‌توانند فعالیت رسمی در آرایشگاه‌ها داشته باشند و ناچار هستند به‌صورت زیرزمینی فعالیت کنند.

🔹اعمال محدودیت‌های گسترده برای فعالیت آرایشگران زن در ایران مسبوق به سابقه است، اما حالا اعمال این ممنوعیت‌ها به مجلس و دولت رسیده است.

 

مریم ۳۰ ساله است و کارش را خیلی دوست دارد او کارشناس ارشد معماری دارد و چون کاری پیدا نکرده است به سراغ آموزش کاشت مژه رفته و از درآمدش هم خیلی راضی است

او می گوید:
🔹در کنار همه سختی‌ها و کرایه‌های بالایی که مجبورم بدهم ولی کارم را دوست دارم و کمک خرج خانواده هم هستم و توانسته‌ام با همین کارم بخشی ا زجهیزیه‌ام را آماده کنم حالا که می‌خواهم تشکیل زندگی بدهم با همچین ممنوعیتی مجبورم بروم در خانه بنشینم.

یک سالن کار دیگر:
🔹این ممنوعیت وزارت کار فقط به رشد مشاغل زیر زمینی به صورت رشد قارچ گونه کمک خواهد کرد.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!