ایا سفید برفی خون اشام است

ایا سفید برفی خون اشام است

داستان «سفید برفی» برای نسل‌ها تصورات مخاطبان را به خود جلب کرده است، اما در واقع به خون خون آشام‌ها به معنای سنتی یا تحت اللفظی مربوط نمی‌شود. “سفید برفی” یک افسانه کلاسیک است که از فولکلور اروپایی سرچشمه می گیرد و توسط برادران گریم در مجموعه داستان های خود رایج شده است.

در داستان «سفید برفی»، شخصیت اصلی، یک شاهزاده خانم جوان، به زیبایی و انصاف معروف است که منجر به حسادت نامادری اش می شود. نامادری، یک ملکه شیطانی، دستور مرگ سفید برفی را به دلیل تهدید او برای زیبایی ملکه صادر می کند. ملکه سعی می کند سفید برفی را با یک سیب مسحور مسموم کند که باعث می شود او در خوابی شبیه به مرگ فرو رود. سفید برفی بعداً با بوسه یک شاهزاده از خواب بیدار می شود که نمادی از عشق است که بر جادوی تاریکی که او را مجذوب خود کرده بود غلبه می کند.

داستان «سفید برفی» هیچ ارتباط مستقیمی با داستان خون آشام یا خون به معنای سنتی ندارد. این روایتی است که حول محور حسادت، زیبایی، عشق و نبرد بین خیر و شر می چرخد. در حالی که داستان شامل یک سیب و مضامین افسون است، خون آشام ها یا خون آنها را شامل نمی شود.

خون آشام ها، در اساطیر مختلف و داستان های معاصر، موجوداتی هستند که اغلب با جاودانگی، قدرت های ماوراء طبیعی و نیاز به مصرف خون برای زنده ماندن مرتبط هستند. هیچ ارتباط تاریخی یا شرعی بین “سفید برفی” و خون آشام ها یا خون آنها وجود ندارد.

با این حال، تفسیرهای تخیلی یا اقتباس های مدرن ممکن است گاهی اوقات فولکلور یا اسطوره های مختلف را در هم آمیخته و داستان های منحصر به فرد و جذابی را خلق کنند. با این حال، داستان اصلی “سفید برفی” ریشه در روایت سنتی خود دارد و هیچ ارتباطی با خون آشام ها یا خون آنها ندارد.

اشتراک در
اطلاع از

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!