روز جهانی اهدای عضو چه روزی است | 31 اردیبهشت روز اهدای عضو | عکس نوشته روز اهدای عضو | چگونه کارت اهدای عضو بگیریم 

1111111111111 12

صدور کارت اهدای عضو چگونه کارت اهدای عضو بگیریم شرایط اهدای عضو از کجا کارت اهدای عضو بگیریم

درباره روز اهدای عضو چه میدانید؟ روز اهدای عضو اهدای زندگی چه روزی است؟ با ایران چطور همراه باشید تا بیشتر با این روز آشنا شویم.

تاریخ روز اهدای عضو

در تقویم ایرانی روز ۳۱ اردیبهشت‌ماه هرسال روز ملی اهدای عضو، اهدای زندگی نام‌گذاری شده است.

تاریخچه روز ملی اهدای عضو

روز ۳۱ اردیبهشت مصادف با سالروز فتوای تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر جایز بودن اهدای عضو با تلاش مسئولان واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و باهمت واحد اهدای عضو بیمارستان دکتر مسیح دانشوری و با تأیید و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در تقویم ملی کشور به‌عنوان روز ملی اهدای عضو، اهدای زندگی به ثبت رسیده است.

برنامه‌های روز ملی اهدای عضو

از سال ۱۳۹۷ هرسال در روز ۳۱ اردیبهشت مراسمی با عنوان «شفا» برای بزرگداشت جایگاه والای خانواده‌های اهداکننده، حامیان و سفیران زندگی، برگزار می‌شود.

روز ملی اهدای عضو ۱۴۰۲

امسال با توجه به شرایط پیش‌آمده به دلیل بحران شیوع جهانی بیماری کرونا و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی جهت حفظ سلامتی افراد مراسم شفا برگزار نخواهد شد. و طرح «گرامی روز ملی اهدای عضو اهدای زندگی» به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

کارت اهدای عضو

کارت اهدای عضو یکی از بزرگ‌ترین نمادهای فرهنگی در زمینه ارتقای فرهنگ اهدای عضو است،

از زمان راه‌اندازی واحدهای فراهم آوری اعضای پیوندی در کشورمان، مراکز مختلفی شروع به ثبت‌نام و صدور کارت اهدای عضو نکردند. در روزها و ماه‌های اول تعداد ثبت‌نام به بیش از ۱۰۰ نفر در ماه نمی‌رسید، اما با شروع تبلیغات فرهنگی و برگزاری جشن نفس، تعداد بیشتری از مردم با این امر آشنا شدند و تعداد افراد متقاضی کارت اهدای عضو روزبه‌روز بیشتر شد، به‌طوری‌که مدت‌زمان دریافت کارت اهدای عضو برای هر فرد به بیش از ۵ ماه رسید. با توجه به اینکه کارت اهدای عضو صرفاً نشان‌دهنده رضایت قلبی هر شخص برای اهدای عضو در زمان مرگ است و جنبه‌ی قانونی ندارد؛ در سامانه http://ehda.sbmu.ac.ir/ به‌صورت مجازی ثبت‌نام و صدور آنی این کارت انجام می‌شود.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!