آوا دختر ارومیه ای درگذشت | علت مرگ و فوت آوا کیست

photo 2023 12 24 16 26 05

با عمیق‌ترین تأسف، حادثه درگذشت دختر چهار ساله‌ای اهل ارومیه را با ماجرای تلخی که به تازگی در خبرهای محلی منتشر شده، مورد تاسف و تأثر بیشتری قرار می‌دهیم. این حادثه ناگوار و به‌هم‌زدنی، پس از انتشار گزارش‌های آزار و اذیت هولناک کودک توسط نامادری‌اش، به شدت دل‌های همه را به درد آورد.

به گفته کانال‌های خبری محلی، این دختر بعد از آزار و اذیت شدیدی که به وسیله نامادری خود تحمل کرد، به حدی جراحات دید و به کما رفت. در نهایت، با اندوه و تأسف، در ساعاتی پیش از دنیا رفت.

این حادثه نشان‌دهنده ضرورتی است که مجتمع جامعه بیشتر به حقوق و حفاظت کودکان توجه کند. آزار و اذیت کودکان یک جرم نه‌تنها علیه انسانیت، بلکه علیه مبانی اصلی اجتماعی و انسانی جامعه است. این اتفاق ناگوار نشانگر ضرورت توجه به امور روانی و روابط خانوادگی است، تا بتوانیم از چنین حوادثی جلوگیری کنیم.

باید توجه داشت که حفاظت از حقوق کودکان و تأمین امنیت و آرامش آن‌ها یکی از اولین اولویت‌های هر جامعه‌ای است. این حادثه به طور قاطع نشان می‌دهد که باید تنها از نظر جسمی، بلکه از نظر روحی نیز از کودکان محافظت کنیم و به آن‌ها حق حیات محیطی ایمن و پشتیبانی را ارائه دهیم.

آوا دچار مرگ مغزی شده است.

پزشک معالج آوا:

♦️این دختربچه چهار ساله، به دلیل ضرباتی که به سروگردنش وارد شده است دچار مرگ مغزی شده و قلبش روزبه‌روز ضعیف‌تر می‌شود.

♦️مغز آوا دچار خونریزی شده و چون اکسیژن و خون‌رسانی به مغز صورت نمی‌گیرد سلول‌های مغز مختل شده و فعالیتی ندارند و در حال حاضر این دختر در کمای عمیق فرورفته است و با شرایطی مشابه مرگ مغزی روبرو است.

♦️اگر مرگ مغزی آوا به طور کامل تأیید شود والدین آوا می‌توانند برخی عضوهای فرزندشان را از جمله دو چشم، کلیه‌ها، کبد و قلب را اهدا کند و منتظر جواب از سوی خانواده این بیمار هستیم، تصمیم والدین آوا می‌تواند چراغ‌خانه پنج پدر و مادر دیگر را روشن کند.

«آوا» و نامادری‌اش!جزییات ‌تکان‌دهنده‌ از ۳‌ماه شکنجه دختربچه ارومیه‌ای به دست نامادری / پدر آوا چه گفت؟

«آوا» دختربچه چهارساله‌ای ارومیه‌ای که چند روز پیش توسط نامادری‌اش به‌خاطر شکنجه و به خاطر پرت‌شدن از پله دچار ضربه‌مغزی شده؛ حال مساعدی ندارد.

یکی ازبستگان بسیار نزدیک آوا می‌گوید: یک روز آوا مریض شد. او را به درمانگاه بردند و دکتر با دیدن زخم‌های بدن آوا از او پرسید چرا بدن بچه این‌طور است؟ نامادری هم گفت چه می‌دانم و بعد با دکتر دعوا کرد و بدون گرفتن داروهای بچه برگشت.

برادرزن یکی از همسایه‌ها می‌گفت نامادری هرروز آوا را در اتاق انتهای خانه، زندانی ‌کرده و با سیخ داغ بدنش را می‌سوزاند. ۱۰‌بار به خانه این زن رفتم اما چون دوربین مداربسته داشت، وقتی مرا می‌دید، در را باز نمی‌کرد. آراز و آوا هر دو کتک می‌خوردند اما چون آراز به مدرسه می‌رفت، کمتر کتک می‌خورد اما آوا چون دائم در خانه بود، کتکش می‌زد.

پدر آوا ۳۸ ساله و کارگر است، او می گوید: وقتی فیلم دوربین مداربسته را دیدم، متوجه شدم آوا را شکنجه کرده است. دنیا روی سرم خراب شد. به خدا جگرم آتش‌گرفته است از دیدن آن صحنه‌ها

 

هشدار تصاویر دارای صحنه‌های دلخراش میباشد❗️
🎥 بازداشت نامادری بی‌رحم‌

🔹نامادری ارومیەای که در نبود شوهرش دو فرزندخواندەی خود را تا سر حد مرگ کتک زده بود، با دستور دادستان آذربایجان غربی دستگیر و روانه زندان شد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان‌غربی:
🔹متهمه به اتهام ضرب و جرح عمدی بازداشت و روانه بند زنان زندان مرکزی ارومیه شد.
🔹آوا، دختر بچه ۴ ساله که بر اثر ضربات نامادری هوشیاری خود را از دست داده است در کما به سرمی‌برد.

(۱۶+) تصاویر بی رحمانه از رفتار خشونت آمیز نامادری با کودک ۴ ساله که این روزها در فضای مجازی دس به دست می‌شود / مادر ناتنی‌ دستگیر شد | کودک چهارساله ضربه مغزی شد!

🔻آوا کودک ۴ ساله مورد خشونت واقع شده ٫ همچنان به دلیل خونریزی شریان های مغزی در بخش مراقب های ویژه .بستری است

🔹️نامادری آوا دختر ارومیه‌ای اصالتا اهل قطور خوی بوده است .

🔹️مادر و پدر آوا 9ماه پیش تصمیم به طلاق گرفته و پدر آوا بدون درنگ با خانومی به نام صدیقه ‌ق یکی از خویشانش ازدواج می کند .

❌صدیقه ق نامادری سنگدل ماه ها آوا و برادر آوا را به قصد کشت کتک می زده است.

❌بررسی های بدنی که در بیمارستان مطهری ارومیه صورت گرفته حاکی از آن است که روی تن نحیف این دختر بیگناه جای سوختگی و داغ کردن دیده می شود.

🔹️طبق ویدیوی وایرال شده این زن بارها آوا را به قصد شکنجه به زمین می‌کوبد و وقتی صدایش میزند و پاسخی دریافت نمی کند مجددا عمل وحشیانه اش را تکرار می‌کند.

▫️با توجه به افزایش خشونت در جامعه لطفا هموطنان عزیز هر گونه خشونت فیزیکی و روحی والدین با فررزند و بد سرپرست های کودکان را به اورژانس اجتماعی کشور گزارش دهند.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!