یارانه کودکان زیر ۶ سال کی واریز میشود | واریز به حساب مادران شیرده

Screenshot 2024 01 01 124912

توضیحات وزارت تعاون درباره یارانه مادران شیرده

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یک جلسه خبری جزئیات ثبت نام در طرح یارانه مادران شیرده را اعلام کرد. این طرح به منظور حمایت از مادران باردار و شیرده با درآمد کم در هشت استان کشور آغاز می‌شود.

یارانه مادران شیرده به مادرانی که در دهک اول درآمدی جامعه قرار دارند اختصاص دارد. این یارانه به صورت ماهانه و با سقف حداکثر ۴ میلیون تومان به حساب مادران شیرده واریز می‌شود. این مبلغ به صورت نقدی به کارت کالابرگ منتقل شده و مادران تنها مجاز به خرید کالاهای تعریف شده از آن هستند.

مادران باردار و شیرده برای ثبت نام در طرح یسنا باید شرایطی از جمله داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران، داشتن شناسنامه و کارت ملی معتبر، داشتن کد ملی نوزاد، مثبت بودن آزمایشات روتین مادر و نوزاد، و عدم دریافت یارانه نقدی یا معیشتی را داشته باشند.

مراحل ثبت نام در طرح یسنا شامل مراجعه به دفاتر بهزیستی، خانه‌های بهداشت، و پایگاه‌های بهداشتی است. در این مراحل، مادران باید مدارک مورد نیاز را ارائه داده و پس از تایید اطلاعات، یارانه به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

وزیر تعاون اعلام کرد که این طرح در فاز اول در هشت استان خراسان جنوبی، خراسان شمالی، لرستان، هرمزگان، فارس، گیلان، کهکیلویه و بویراحمد و گلستان آغاز خواهد شد. اما افزود که امیدوارند در مراحل بعدی با تامین منابع بیشتر، این طرح را گسترش دهند.

منابع مالی این طرح از منابع مختلف اعم از آستان قدس رضوی، قرارگاه امام حسن مجتبی، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد ۱۵ خرداد و بخشی از مسئولیتهای اجتماعی وزارت تعاون تأمین می‌شود. این یارانه مادران شیرده باعث حمایت از سفره مردم و بهبود شرایط زندگی افراد با درآمد کم خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!