بیوگرفی دکتر علی اکبر ولایتی | وضعیت جسمانی علی اکبر ولایتی

photo 2024 01 14 10 58 41

دکتر علی‌اکبر ولایتی، پزشک و آموزشگر معتبر ایرانی، در ۴ تیر ماه ۱۳۲۴ در رستم‌آباد شمیران به دنیا آمد. او دوران تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در زادگاه خود گذراند و سپس به دبیرستان جم رفت. دورهٔ دوم دبیرستان را در سال ۱۳۴۲ با اخذ دیپلم طبیعی به پایان برد. وی در سال ۱۳۴۳ در کنکور سراسری شرکت کرد و با کسب رتبهٔ ۴۹ کشوری، به دانشگاه تهران برای تحصیل در رشتهٔ پزشکی پذیرفته شد.

پس از اتمام دورهٔ دکتری، ولایتی تخصص اطفال را در مرکز طبی کودکان دانشگاه تهران اخذ کرد و سپس فوق تخصص بیماری‌های عفونی را در دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا گذراند. او در کنار تحصیلات پزشکی، در دورهٔ ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۰، در مدارس قائمیه و دبیرستان جهان‌آرای قلهک به تدریس مشغول بود.

در طول زندگی حرفه‌ای‌اش، ولایتی در عرصهٔ آموزش و پزشکی فعالیت‌های مهمی انجام داد و جایگاه معتبری در حوزهٔ پزشکی ایران دارد. او همچنین در امور اجتماعی و مذهبی نیز نقش مهمی ایفا کرده و در جلسات مذهبی و فعالیت‌های سیاسی حضور پررنگی داشته است.

در سال ۱۳۴۸ با مریم خوشنویسان ازدواج کرد و سه فرزند پسر به نام‌های محمد، میثم و علی‌اصغر، و یک فرزند دختر به نام فاطمه به دنیا آورد. بعد از فوت همسر اول اش در سال ۱۳۸۳، با لیلا عنایت ازدواج کرد و ازدواج دوم وی دو فرزند دختر و پسر به نام‌های لیلا و محمدرضا به دنیا آمد.

دکتر علی‌اکبر ولایتی یکی از شخصیت‌های برجسته در حوزهٔ پزشکی و تربیت نیروهای پزشکی ایران است که به عنوان یک پزشک و مربی خردمند و متفکر شناخته می‌شود.

در سن ۷۸ سالگی، دکتر علی‌اکبر ولایتی همچنان در نقش‌های مهم و برجستهٔ سیاسی و اجتماعی فعالیت دارد. او به‌عنوان مشاور امور بین‌الملل رهبر انقلاب اسلامی، عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد، استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی، عضو مجمع جهانی اهل بیت، و رئیس بیمارستان مسیح دانشوری فعالیت می‌نماید.

در این مراحل زندگی، دکتر ولایتی با تلاش‌های فراوان و خدمت به جامعه، نقش‌های گوناگون و اساسی در توسعهٔ اسلام و پیشبرد اهداف نظام اسلامی ایفا کرده و تاکنون به عنوان یک شخصیت برجسته و تأثیرگذار در صحنهٔ اجتماعی و فرهنگی ایران شناخته شده است.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!