اگر رئیس جمهور فوت کند چند روز تعطیل است | اگر رئیس جمهور بمیرد چند روز تعطیل میشود

عزای عمومی به دلیل فوت رئیس جمهور ایران به این ترتیب خواهد بود :

۳روز تعطیلی رسمی
۷روز عزای عمومی
۱۴روز عزای داخلی

◀️ 5 روز عزای عمومی در کشور اعلام شد، در رابطه با تعطیلی بزودی از طریق سخنگوی دولت نتیجه اعلام خواهد شد.

تعطیلی رسمی، عزای عمومی و عزای داخلی:

تعیین تمایز دقیق بین این سه نوع تعطیلی می تواند دشوار باشد، زیرا تعاریف و کاربردهای آنها ممکن است بسته به کشور، منطقه یا سازمان متفاوت باشد. با این حال، می توان گفت که به طور کلی:

تعطیلی رسمی: روزی است که توسط دولت یا یک مقام ذیصلاح به عنوان تعطیلات غیر کاری تعیین می شود. در این روز، مدارس، ادارات دولتی و بسیاری از کسب و کارها تعطیل هستند. تعطیلات رسمی معمولاً برای بزرگداشت رویدادهای مهم تاریخی، مذهبی یا فرهنگی تعیین می شوند.

عزای عمومی: دوره ای است که برای نشان دادن غم و اندوه در پی مرگ یک شخصیت مهم یا فاجعه عمومی اعلام می شود. در طول عزای عمومی، ممکن است پرچم ها به حالت نیمه افراشته درآیند، مراسم یادبود برگزار شود و سرگرمی ها و رویدادهای عمومی لغو شوند. قوانین مربوط به نحوه رعایت عزای عمومی ممکن است از کشوری به کشور دیگر و حتی از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت باشد.

عزای داخلی: دوره ای است که توسط یک سازمان یا گروه خاص برای نشان دادن احترام به مرگ یکی از اعضای خود یا برای نشان دادن همبستگی با کسانی که در غم از دست دادن عزیزان خود هستند، اعلام می شود. عزای داخلی ممکن است شامل پرچم های نیمه افراشته، پوشیدن لباس مشکی یا بنفش و لغو یا به تعویق انداختن رویدادهای غیر ضروری باشد. قوانین مربوط به نحوه رعایت عزای داخلی توسط هر سازمان یا گروه تعیین می شود.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!