زمان بندی انتخابات ریاست جمهوری | زمان ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری

photo 2024 05 24 11 32 16

کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳

اسحاق جهانگیری، محمد رضا عارف، محمد جواد ظریف، مسعود پزشکیان، عبدالناصر همتی، محمد باقر نوبخت، محسن مهرعلیزاده، محسن هاشمی

◀️ علی لاریجانی، محمد مخبر، محمد باقر قالیباف، محمود احمدی نژاد، سعید جلیلی، حسین دهقان، حداد عادل، پرویز فتاح، علیرضا زاکانی.

اسلامی (سخنگوی ستاد انتخابات کشور): احتمال برگزاری الکترونیکی انتخابات ریاست‌جمهوری در چند حوزه

🔹طبق ماده ۵۵ قانون انتخابات ریاست جمهوری،‌ ثبت‌نام داوطلبان از تاریخ ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ به‌مدت ۵ روز این مرحله را داریم که تا روز ۱۴ خردادماه ادامه خواهد داشت.

🔹ثبت‌نام‌ها حضوری است و البته پیشنهاد دادیم که امکان نام‌نویسیِ الکترونیکی را هم داشته باشیم و منتظریم شورای نگهبان در این‌باره اعلام نظر کند.

🔹روز ۲۲ خردادماه ۱۴۰۳ انتشار اسامی نامزدها را داریم که این کار از سوی وزارت کشور انجام می‌گیرد. هم‌چنین از ۲۳ خرداد تا ششم تیرماه به‌مدت ۱۵ روز نامزدها فرصت تبلیغات دارند و ۷ تیرماه ممنوعیت تبلیغات را داریم و ان‌شاالله ۸ تیرماه روز رأی‌گیری خواهد بود.

🔹آمادگی داریم در برخی حوزه‌ها مثل کلانشهری تهران و سایر کلانشهرها انتخابات الکترونیک را داشته باشیم اما تصمیم نهایی در این موضوع باید با تأیید شورای نگهبان باشد که هنوز این مسئله نهایی نشده است.

برای اولین بار در چند دهه اخیر، رییس جمهور بعدی ایران قبل از رییس جمهور هم‌دوره اش در آمریکا انتخاب می‌شود و در حالی وارد پاستور می‌شود که ساکن بعدی کاخ سفید مشخص نیست!

با توجه به اهمیت شدید انتخابات آمریکا بر ایران و اقتصاد ایران در چند دوره گذشته، این تغییر مهم می‌تواند مسیر انتخاب رییس جمهور بعدی ایران را تغییر دهد .
انتخابات ریاست جمهوری ایران دقیقا فردای اولین مناظره بین ترامپ و بایدن برگزار می‌شود.

روزها و تابستان داغی بویژه برای اقتصاد ایران در انتظار است.

آغاز تحرکات انتخاباتی نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری

🔺طبق اطلاع خبرنگار مرصاد؛ ستاد نامزدهای ریاست جمهوری برای انتخابات 8 تیر ماه از هم اکنون تشکیل شده است و فعالیت مجازی این ستادها رفته رفته با اتمام مراسم تشییع و تدفین رئیس جمهور شهید، بیشتر نمایان خواهد شد.

🔺طبق اخبار دریافتی، گروههای نزدیک به آقایان سعید جلیلی، مهرداد بذرپاش،‌ علی لاریجانی و محمود احمدی نژاد و علیرضا زاکانی فعالیت‌های انتخاباتی خود را آغاز کرده‌اند.

⭕️ تحلیل مرصاد: موضوع تایید صلاحیت نامزدها اولین چالش و نگرانی برخی گزینه های محتمل است. در این بین مهرداد بذرپاش و آذری جهرمی بیشترین نگرانی را برای تایید صلاحیت از سوی شورای نگهبان دارند.

همچنین پرویز فتاح،‌ محسن رضایی، مصطفی پورمحمدی، محمد مخبر و برخی اعضای کابینه شهید ابراهیم رئیسی نیز از گزینه هایی هستند که انتظار می‌رود برای انتخابات 8 تیر ثبت نام کنند.

احمدی نژاد دوباره می آید؟/ پرویز فتاح رقیب جدی قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری/ مدل ۱۴۰۰ تکرار می‌شود یا مدل ۱۳۹۲ و ۱۳۹۶؟

🔹چشم جهان به انتخابات زودهنگام است و نرخ مشارکت و اهمیت آن به این سبب است که این بار انتخابات ریاست جمهوری ما زودتر از آمریکا برگزار می‌شود و بازگشت احتمالی دونالد ترامپ هم درنظر گرفته می‌شود و با این نگاه تفاوت دارد که سعید جلیلی رییس جمهوری شود که ضد برجام است یا علی‌اکبر صالحی که عضو تیم برجام بوده.

🔹هر چند شنیده‌های تأیید نشده حاکی از آن است که قرار بر انتخابات رقابتی مانند ۹۲ و ۹۶ نیست و مدل ۱۴۰۰ مدنظر است منتها گرم‌تر و عاطفی‌تر و با این نگاه پرویز فتاح می‌تواند گزینه مطلوب حاکمیت باشد چون هم سابقهٔ ریاست کمیتهٔ امداد را دارد و هم به سلامت اقتصادی مشهور است و رییس بنیاد تعاون سپاه هم بوده./عصرایران

اشتراک در
اطلاع از

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!