ساعت پخش مختارنامه از ای فیلم | زمان پخش مختارنامه سال ۱۴۰۳

Capture 32

 

پخش نشدن سریال مختارنامه تکذیب شد/ معاون صداوسیما: امسال هم به درخواست مردم پخش می کنیم، از شبکه یک

کیهان نوشت:

محسن برمهانی، معاونت سیما:
🔹شبکه یک، هفته آینده «مختارنامه» را به‌صورت فیلم سینمایی (تله فیلم)پخش خواهد کرد.

🔹اخیراً جمعی از مخاطبان تلویزیون خواستار پخش سریال «مختارنامه» شده‌اند تا بار دیگر این سریال از شبکه‌های تلویزیونی پخش شود.

 

در حالی که در سال‌های اخیر سریال «مختارنامه» به کارگردانی داود میرباقری تنها گزینه جدی صداوسیما برای پخش از شبکه‌های مختلف تلویزیون در ایام محرم بوده، شنیده‌ها حاکی است در اقدامی بی‌سابقه سریال «مختارنامه» که همه ساله در ماه محرم بازپخش می‌شد، محرم امسال روی آنتن نخواهد رفت.

به گزارش برترین ها، طی سال‌های اخیر پخش تکراری این مجموعه به دستمایه‌ای برای شوخی کاربران در فضای مجازی بدل و انواع و اقسام طنزها درباره‌اش مطرح شده است!

با این حال به نظر می‌رسد تلویزیون دیگر به فکر تازه کردن تولیدات مناسبتی خود نیست و احتمال آن می‌رود همچون سال‌های گذشته به پخش سریال‌های تکراری‌اش بسنده کند!

زمان پخش گاندو و نجلا از شبکه آیفیلم / مختارنامه پخش نمی شود!

شبکه آیفیلم برای ایام محرم و صفر سریال هایی مثل وفا ،‌ نجلا و گاندو را پخش خواهد کرد

زمان پخش گاندو و نجلا از شبکه آیفیلم / مختارنامه پخش نمی شود!

شبکه آیفیلم برای ایام محرم و صفر سریال هایی مثل وفا ،‌ نجلا و گاندو را پخش خواهد کرد

سریال نجلا از سه شنبه ۲۷ تیر ماه هر شب ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه آیفیلم می رود

تکرار :‌ ساعات ۵ صبح و ۱۳

سریال گاندو از چهارشنبه ۲۸ تیر ساعت ۲۲ از شبکه آیفیلم پخش می شود

تکرار : ساعات ۶ صبح و ۱۴

گاندو یک مجموعه تلویزیونی محصول گروه فیلم و سریال شبکه سه در سبک اجتماعی، اکشن و امنیتی است که نخستین قسمت آن در ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ از شبکه سه تلویزیون ایران با کارگردانی جواد افشار و نویسندگی آرش قادری پخش شد و در ۱۵ تیر ۹۸ به پایان رسید. فصل دوم این مجموعه تلویزیونی با نام گاندو ۲ از ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۳ قسمت از شبکه سه پخش شد.فصل دوم این مجموعه به دلیل ژانر سیاسی که داشت، با اعتراض برخی از مسئولان دولت متوقف شد و ادامه آن بعد از انتخت ۱۴۰۰ پخش شد.

سریال وفا نیز همزمان با آغاز محرم هر روز ساعت ۱۶ از این شبکه پخش می شود

با توجه به جدول پخش شبکه آیفیلم بنظر می رسد سریال مختارنامه امسال از این شبکه پخش نشود ، اما این احتمال وجود دارد با توجه به درخواست های مخاطبان این شبکه ، مجموعه مختارنامه بعد از گاندو پخش شود (‌ فقط یک احتمال است )

مختارنامه در محرم ۱۴۰۲ پخش می شود؟

با توجه به نزدیک بودن ماه محرم ، این احتمال وجود دارد که سریال مختارنامه مانند سال های گذشته از تلویزیون پخش شود

هنوز زمان پخش قطعی ای از سوی شبکه های تلویزیونی برای این مجموعه در ایام محرم و صفر ۱۴۰۲ اعلام نشده است.

اما این احتمال وجود دارد که در ایام محرم و صفر این سریال در کنداکتور تلویزیون قرار بگیرد

مختارنامه یک مجموعهٔ تلویزیونی پیرامون زندگی و قیام مختار ثقفی به کارگردانی داوود میرباقری است. این سریال به داستان مختار ثقفی، با کنیهٔ ابواسحاق، و چگونگی قیام او که پس از حادثهٔ عاشورا به خون‌خواهیِ حسین بن علی برمی‌خیزد، می‌پردازد. این سریال در ۴۰ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای از صدا و سیمای ایران پخش گردید. شروع پخش این سریال در تاریخ جمعه ۹ مهر ۱۳۸۹ از شبکه اول سیما بود.

فیلم‌برداری سریال مختارنامه از سال ۱٣٨٣ آغاز شد و در سال ۱۳۸٨ به پایان رسید. فیلم‌برداری این مجموعه در تهران، قزوین، تاکستان، ورامین، آبادان، شوشتر، شهریار، آران و بیدگل، اسلامشهر، زاویه، کویر سفیدشهر و شاهرود انجام شده‌است. همچنین سکانس‌های عاشورای این سریال در بیابان‌های روستای طرود، در نزدیکی شهرستان شاهرود فیلم‌برداری شده‌است. این سریال دارای حدود ۷۰۰ سکانس است که ۱۰۰ سکانس آن مربوط به ۵ جنگ بزرگ این سریال هستند.

داستان
مقالهٔ اصلی: مختار ثقفی

داستان این مجموعهٔ تلویزیونی از زخمی‌شدن حسن بن علی و رفتن وی به مدائن که حاکم آن سعد بن مسعود ثقفی، عموی مختار است شروع می‌شود. مختار از طرف عمویش فرا خوانده می‌شود تا از حسن بن علی محافظت کند. بعد از مسموم و شهید شدن حسن مجتبی توسط همسرش جعده در ادامه، داستان به وقایع سال ۶۰ هجری و مرگ معاویه و حکومت یزید و جریان بیعت‌گرفتن از حسین بن علی رفته و در نهایت پنج سال بعد از حادثهٔ عاشورا، مختار به عنوان رهبر سومین قیام پس از عاشورا با متحدکردن شیعیان با شعار «یا لثارات الحسین»به خون‌خواهی حسین بن علی و کشته‌شدگان کربلا قیام می‌کند.

اشتراک در
اطلاع از

38 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!