چرا مستمری بهزیستی واریز نشد فروردین ۱۴۰۳ | علت واریز نشدن مستمری بهزیستی فروردین 1403

photo 2024 04 08 14 57 46

معاون روابط عمومی سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور دعوت شده‌اند تا در جلسات کمیسیون حضور یافته و توضیحی درباره عدم پرداخت عیدی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی ارائه دهند. این اقدام قرار است تا دلایل این موضوع روشن شود و توضیحات لازم در این خصوص ارائه شود.

امسال سخت‌ترین سال فقرا در چهار دهه گذشته است

🔷کمک هزینه‌ای که این روزها سازمان‌های حمایتی به عنوان ماهیانه به حساب مددجویانشان واریز می‌کنند، همانقدر تعجب‌برانگیز است که نرخ تورم. هر چقدر این یکی تندتر می‌دود، آن یکی تنها به خود تکانی می‌دهد!

🔷مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در سال ۱۴۰۳ تنها ۳۰ درصد افزایش داشت، به این معنا که یک مددجوی سازمان‌های حمایتی، امسال ۹۱۰ هزار تومان دریافت خواهد کرد. میزان حمایتی که از منظر رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در حدی نیست که قادر باشد خانواده‌های تحت‌حمایتش را حتی در تأمین حداقل نیازها یاری کند. سیدحسن موسوی چلک، در گفت‌وگو با «توسعه ایرانی» از سخت‌تر شدن سال پیش‌رو برای فقرا، نیازمندان، معلولان و محرومان و حتی کارمندان و کارگران گفته است.

معلولان: نه عیدی را دادند و نه مابه‌التفاوتِ مستمری

🔴یک فعال حقوق #معلولان گفت: گذشته از #عیدی که قطع شده و دولت هیچ توضیحی هم در رابطه با آن نداده، مسئله‌ی پرداختِ مابه‌التفاوت افزایش ۴۰ درصدی #مستمری #مددجویان نهادهای حمایتی هم هنوز حل نشده است.

**عدم پرداخت عیدی مددجویان: دلایل و انتقادات**

با نزدیک شدن به فصل عید، هموطنان مشمول برنامه‌های کمکی مانند مددجویان بهزیستی و کمیته امداد انتظار داشتند که مانند سنوات گذشته عیدی خود را دریافت کنند. اما امسال، با اظهارات مسئولان مربوطه، مشخص شد که این پرداخت انجام نشده است و عدم وجود قانونی برای این امر مطرح شده است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس بر اساس اظهارات خود اعلام کرد که در طول 10 تا 12 سال گذشته، پرداخت عیدی به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد طبق روال انجام می‌شده است، اما امسال این کار انجام نشده است و برای تأمین منابع از سایر ردیف‌های بودجه استفاده نشده است.

این عدم پرداخت عیدی منجر به انتقادات و اعتراضات مردم و نمایندگان مجلس شده است. آن‌ها انتظار داشتند که دولت و مسئولان مربوطه، با حفظ رویه‌های گذشته، این امر را همچنان پیگیری کنند و مددجویان را دریافت کنند. در نتیجه، نیاز به همکاری و همراهی سازمان برنامه و بودجه در این زمینه مورد تأکید قرار گرفته است.

با اظهارات نماینده درود و ازنا در مجلس مشخص شد که کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون تخصصی به بررسی و نظارت بر این موضوع ادامه می‌دهد. این امر نشان می‌دهد که موضوع پرداخت عیدی مددجویان همچنان مورد توجه و نظارت مسئولان قرار دارد و انتظار می‌رود که تدابیر لازم برای رفع این مسئله اتخاذ شود.

اشتراک در
اطلاع از

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!