زمان واریز اضافه حقوق بازنشستگان شرکت نفت مرداد ۱۴۰۳

بازنشستگان نفت

 

بازنشستگان شرکت نفت تجمع کنندگان خواستار ملغی مصوبه دولت شده‌اند.

ابلاغ تصویبنامه در خصوص تعیین ضریب افزایش حقوق سال ۱۴۰۲ کارکنان و بازنشستگان دولت

🔰تعیین ضریب افزایش حقوق سال ۱۴۰۲ کارکنان و بازنشستگان دولت

♦️هیئت وزیران در جلسه مورخ 9/1/1402 به پیشنهاد مشترک سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ماده (۷۶) قانون مدیریت خدمات کشوری – مصوب ۱۳۸۶- و بند (پ) ماده (۲۸) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران-مصوب ۱۳۹۵- و جزء¬های (۱)، (۲)، (۴)، (8) و (12) بند (الف) و بند (و) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور تصویب کرد:

🔻۱- ضریب حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و قضات به میزان پنجاه و هفت هزار و سیصد و پنج (۵۷,۳۰۵) ریال تعیین می‌شود.

🔻۲- ضریب حقوق شاغلین مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت – مصوب ۱۳۷۰- از جمله کارمندان وزارت اطلاعات و شاغلین پست‌های سیاسی وزارت امور خارجه برای سال ۱۴۰۲ به میزان چهارهزار و بیست و چهار (۴,۰۲۴) ریال تعیین می‌شود.

تبصره- حق جلسه اعضای شوراهای اسلامی شهر مراکز استان در سال ۱۴۰۲ بر اساس ضریب ریالی سه هزار و هفتصد و نود و چهار (۳,۷۹۴) ریال طبق تبصره (۱) ماده (۶) آیین نامه نحوه پرداخت حق جلسه و مزایا به اعضای شورای اسلامی موضوع تصویب‌نامه شماره ۵۹۸۶۸/ت۳۳۹۰۳هـ مورخ ۲۸/۰۹/۱۳۸۴ هیات وزیران محاسبه و پرداخت می شود.

🔻۳- افزایش حقوق کارکنان مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی و شرکت‌های دولتی دارای مقررات خاص از جمله شرکت‌ها و دستگاه هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان انرژی اتمی ایران، سازمان های موضوع ماده (۵) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور -مصوب 1394- و همچنین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در سال ۱۴۰۲ به میزان بیست درصد (۲۰%) نسبت به سال ۱۴۰۱ تعیین می¬شود.

تبصره- رعایت مفاد ماده (۷۵) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) مصوب ۱۳۹۳- الزامی است.

🔻۴- رشد حقوق، مزایا و فوق‌العاده‌های کارکنان تابع قانون کار که در وزارتخانه‌ها و شرکت‌های دولتی مشغول به کار هستند با رعایت تبصره ماده (۱۲۴) قانون مدیریت خدمات کشوری، تابع ضوابط مقرر در قانون کار خواهد بود.

تبصره ۱– در اجرای جزء (1) بند (ح) تبصره (12) ماده واحده قانون بودجه سال 1402 کل کشور، آن دسته از دستگاه های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری که کارگزین آنلاین نظام های پرداخت تمام یا برخی از مشاغل خود را به هر نحو از جمله بر مبنای طرح های طبقه بندی مشاغل، تابع قانون کار قرار داده اند، مکلفند پس از اخذ تأییدیه مشاغل مشمول از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور بر اساس ماده (124) قانون مدیریت خدمات کشوری، نظام های پرداخت مربوط را در چهارچوب تبصره ماده مذکور، حداکثر تا پایان خرداد ماه سال جاری به تصویب شورای حقوق و دستمزد برسانند.
تبصره 2- نظام های پرداخت مشاغل پیشخدمت، سرایدار، نظافتچی، آبدارچی، آشپز، نامه رسان، نگهبان، تلفنچی، متصدی تأسیسات، راننده (در صورت استفاده از وسیله نقلیه دولتی) و متصدی چاپ و تکثیر با پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور به تأیید شورای حقوق و دستمزد می رسد.

🔻۵- حداقل حقوق و فوق¬العاده¬های مستمر شاغلین موضوع ماده (۷۶) قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارمندان دستگاه‌های اجرایی مشمول این قانون و سایر مشمولین ماده مذکور به استثنای مشمولین قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت و حداقل حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق های وابسته به دستگاه های اجرایی در سال ۱۴۰۲ به میزان بیست و نه میلیون و ششصد و پنجاه و هشت هزار(۲۹.۶۵۸.۰۰۰) ریال و حداقل حقوق کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در سال ۱۴۰۲، به میزان شانزده میلیون و سی و چهار هزار و چهارصد(۱۶.۰۳۴.۴۰۰) ریال تعیین می شود.

تبصره ۱- حداقل حقوق کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در سال ۱۴۰۲ با احتساب فوق‌العاده‌های موضوع ماده (۶) قانون یاد شده، نباید از بیست و نه میلیون و ششصد و پنجاه و هشت هزار (۲۹.۶۵۸.۰۰۰) ریال کمتر شود. در صورت نرسیدن حداقل حقوق افراد موصوف با احتساب فوق‌العاده‌های موضوع ماده (۶) قانون یاد شده به مبلغ مذکور مابه التفاوت آن تا مبلغ بیست و نه میلیون و ششصد و پنجاه و هشت هزار (۲۹.۶۵۸.۰۰۰) ریال به سقف تعیین شده، اضافه خواهد شد.

 

جزییات کامل نحوه افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت از زبان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه

🟢👈حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در باره جزییات لایحه متناسب سازی افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت گفت : اجازه دهید این دو فوریتی که دولت به مجلس آورد چند بند دارد؛ این‌ها را یکی یکی توضیح دهم و اگر اجازه دهید یک مقدار هم دقیق بیان کنم، چون در رابطه با این موضوعات نگاه‌های کشور و نگاه‌های همه، دقیق به این برنامه و موضوع است و مهم است موشکافی شود.

🟢👈 به گزارش کانال شبکه خبری بازنشستگان وی افزود لایحه‌ای که دولت به مجلس آورد، اول قبل از این که من صحبت هایم را در رابطه با لایحه شروع کنم؛ چند نکته لازم است عرض کنم؛

🟡👈۵۰هزار میلیارد تومان بارمالی لایحه

1⃣ دولت اعلام کرد این لایحه‌ای که من به مجلس می‌دهم ۵۰ هزار میلیارد تومان بار مالی دارد یعنی برای دولت ۵۰ هزار میلیارد تومان خرج دارد. مجلس از این بیشتر خرج نکند، چون ما نداریم و اگر بیشتر از این هزینه شود ما به شورای نگهبان نامه می‌نویسیم که ما این پول را نداریم و می‌شود اصل ۷۵ قانون اساسی؛ یعنی از نظر شورا رد می‌شود.

🟡👈ترمیم حقوق نه متناسب سازی

2⃣ این ۵۰ هزار میلیارد تومان از کجا می‌آید؛ درآمد جدید نیست.بلکه دولت به دلیل مشکلاتی که برای کارکنان و بازنشستگان در سراسر کشور به وجود آمد می‌خواهد ترمیم حقوق کند. این همسان سازی و متناسب سازی نیست. دولت ترمیم حقوق می‌خواهد کند.

🟡👈قطره چکانی در حد وسع دولت است

3⃣ هر آن چه پرداخت می‌شود قطعاً به اندازه نیاز نیست، قطره چکانی در حد وسع دولت است. پس این طور نیست که آن چه دولت می‌پردازد حق است. همه آن‌هایی که دریافت می‌کنند این است، نه حق خیلی بالاتر است، اما این به اندازه آن چیزی است که دولت بیش از این نمی‌تواند دهد.

🟡👈این ۵۰ هزار میلیارد تومان را از کجا می‌آورد؟

4⃣شما می‌دانید از بودجه یک میلیون و ۳۹۴ هزار میلیارد تومانی ما و جدولشان برای ۱۴ ماه که ۶۳۶ هزار میلیارد تومان است این هزار و ۳۹۴ هزار میلیارد تومان فقط ۲۶۰ هزار میلیارد تومانش عمرانی است، بقیه اش جاری است. یعنی بقیه اش هزینه است. حقوق، اوراقی که خریداری شده، باید پراخت شود و خرج ادارات و بقیه؛ ۲۶۰ هزار میلیارد تومانش عمرانی است، دولت برای مشکلی که برای کارکنانش به وجود آمده و خواسته دستشان را بگیرد تا آن جا که می‌تواند و مجلس هم دنبال این بوده ۶۰ هزار میلیارد تومان به آن چیزی که ما اضافه کردیم؛ حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان از این ۲۶۰ هزار تای عمرانی می‌خواهد بردارد بدهد به بازنشستگان، شاغلین و دوستان دیگری که مشکل دارند و حق طبیعی است دولت تا جایی که می‌تواند کمک کند. این‌ها نکاتی است که آن ۶۳۶ هزار میلیارد تومان هم که جدول ۱۴ است ۱۳۶ هزار میلیارد تومانش خرج آن شرکت نفت است که باید تولید کنند، ۵۰۰ هزار میلیارد تومانش هم دولت یارانه می‌دهد یعنی همین ۴۰۰ تومان، ۳۰۰ تومان و ۳۲۰ هزار میلیارد تومان می‌شود این ۳۰۰ تومان و ۴۰۰ تومان، ۸۰ هزار میلیارد تومان باید برای نان بدهد، ۸۰ هزار میلیارد تومان برای دارو و این‌ها باید بدهد می‌شود ۴۸۰ هزار میلیارد تومان را یارانه می‌دهد یعنی در مجموع از ۲۲۰۰ تا ۱۷۰۰ میلیارد تومانش یا یارانه است یا حقوق است یا پول اوراق است. آن بقیه که می‌ماند که ۲۶۰ عمرانی است قرار است از این ۶۰ تا برداشته شود بیاید روی جاری تا حقوق‌ها ترمیم شود. این نکات را خواستم اول گفته باشم.

🟢👈 دولت ۵۰ هزار میلیارد تومان چند بند برای ما آورد، اصل هم بر این بود ما باید با دولت به توافق برسیم یعنی هر موردی به توافق نرسیم اضافه کنیم، اما به توافق نرسیم دولت اعلام می‌کند که من این را قبول ندارم این می‌شود اصل هفتاد و پنجی؛ یعنی قابل طرح نیست. پس هنر کمیسیون برنامه و بودجه و سازمان برنامه و بودجه این بود که هفت روز صبح تا شب چانه زنی، بحث، گفتگو و منتقل کردیم تا بتوانیم یک توافق صد درصدی با دولت داشته باشیم که به محض این که در مجلس مصوب شد رفت شورای نگهبان، شورای نگهبان هم فوری تأییدش کند و هیچ گیر هفتاد و پنجی نداشته باشد و واقعاً اجرا شود. این‌ها را لحاظ کنیم؛ یکی یکی عرض می‌کنم چه اتفاقی افتاده.

 

اطلاعیه صندوق بازنشستگی کارکنان نفت درباره بدهی به بانک صنعت و معدن

🔹طبق اسناد مطرح شده بزرگترین بدهکار بانک صنعت و معدن، صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت با مبلغ ۱۲هزار و ۶۰۰میلیارد تومان است.

🔹صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت درباره مسائل مطرح شده درباره بدهی بزرگ این صندوق به بانک‌ها اطلاعیه‌ای منتشر ساخت: صندوق بازنشستگی صنعت نفت، سال ۹۴ از بانک صنعت و معدن و از محل سپرده‌گذاری صندوق توسعه ملی نزد آن بانک و با ضمانت شرکت ملی نفت ایران این وام را دریافت کرده و همه منابع آن را با هدف توسعه‌ای طرح‌های ملی در حوزه نفت در اختیار این شرکت قرار داده است.

🔹در ده‌های گذشته در مقابل یک فرد مستمری‌بگیر ۵ فرد شاغل و کسورپرداز به صندوق‌ها وجود داشت اما به مرور با توجه به کاهش ورود نیروی‌های رسمی به صنعت نفت، در مقابل یک فرد مستمری‌بگیر، کمتر از یک نفر شاغل کسورپرداز به صندوق‌ها وجود دارد. بنابراین، منابع ورودی از محل کسور شاغلان به صندوق‌ها کاهش یافته و به مرور به تعداد بازنشستگان افزوده شده است. در همه این سال‌ها کسری ورودی کسور شاغلان از ورودی رو به افزایش حاصل از سود سرمایه‌گذاری‌ها تامین می‌شده و این روند ادامه دارد.

🔹کاهش منابع ناشی از پرداخت کسور شاغلان که به تعداد آن‌ها وابسته است در حوزه اختیار صندوق نفت نیست اما توان صندوق نفت به گونه‌ای است که موفق شده در همه این سال‌ها به خصوص در یک سال اخیر با تکیه بر افزایش ورودی ناشی از سود سرمایه‌گذاری‌ها این کسری را تامین منابع و مدیریت کند.

🔹صندوق نفت سرمایه‌گذاری‌های خود را توسعه داده است و از نظر توان مالی و سرمایه‌گذاری پایدار برای انجام تعهدات جاری و آینده خویش در برابر شاغلان، بازنشستگان و بازماندگان ارجمند هیچ‌گونه مشکلی ندارد.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!