پول گندم استان کرمانشاه کی واریز میشود مرداد ۱۴۰۳

photo 2023 08 12 16 30 40

اعلام قیمت گندم و پرداخت مابه‌التفاوت پس از تصویب قیمت جدید

بازار محصولات کشاورزی از جمله گندم، از اهمیت ویژه‌ای در اقتصاد کشورها برخوردار است. قیمت گندم به عنوان یکی از محصولات اصلی کشاورزی در ایران نیز تأثیر مهمی بر تعادل اقتصادی و رفاه کشاورزان و صنایع مرتبط دارد. در این مقاله، به اعلام قیمت گندم و موضوع پرداخت مابه‌التفاوت پس از تصویب قیمت جدید در کشور ایران پرداخته خواهد شد.

 

اعلام قیمت گندم:
قیمت گندم به عنوان یکی از محصولات مهم کشاورزی در کشور، با توجه به شرایط بازار و نیازهای اقتصادی تعیین می‌شود. اعلام قیمت گندم به عنوان پایه‌ای برای تعیین درآمد کشاورزان و تعادل بازار اهمیت دارد. براساس اعلام حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران، بعد از تصویب قیمت گندم در شورای قیمت‌گذاری وزیر جهاد کشاورزی، فرصتی در مدت یک هفته برای اعلام قیمت جدید وجود دارد.

 

پرداخت مابه‌التفاوت:
مفهوم مابه‌التفاوت به پرداخت تفاوت قیمت‌های محصولات کشاورزی از قبیل گندم به کشاورزان بر اساس قیمت‌های بازار و قیمت‌های تعیین‌شده توسط دولت اشاره دارد. به عبارت دیگر، اگر قیمت بازار بیشتر از قیمت تعیین‌شده توسط دولت باشد، این تفاوت به صورت مالی به کشاورزان پرداخت می‌شود. در این مورد، حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی اعلام کرده است که پس از اعلام قیمت جدید گندم، مابه‌التفاوت نیز به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

 

اعلام قیمت گندم و پرداخت مابه‌التفاوت به کشاورزان به عنوان دو عامل مهم در حمایت از تولید کشاورزی و تعادل بازار محصولات کشاورزی اهمیت دارد. اقداماتی همچون تعیین قیمت مناسب برای گندم و پرداخت مابه‌التفاوت می‌تواند به رشد پایدار کشاورزی و توسعه اقتصادی کشور کمک کند.

 

پرداخت علی‌الحساب ۵۰ هزار میلیارد تومان به گندمکاران توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران

کشاورزی به عنوان یکی از رشته‌های اساسی اقتصادی کشورها، نقش حیاتی در تأمین نیازهای معیشتی مردم و توسعه اقتصادی دارد. تولید محصولات راهبردی مانند گندم اهمیت ویژه‌ای در این راستا دارد. در این مقاله، به پرداخت علی‌الحساب ۵۰ هزار میلیارد تومان به گندمکاران توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران پرداخته خواهد شد.

پرداخت علی‌الحساب به گندمکاران:
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرده است که تاکنون میزان خرید محصول راهبردی گندم از کشاورزان به حدود ۴ میلیون و ۷۷۳ هزار تن رسیده است. این اقدامات به منظور حمایت از تولید کشاورزان و تأمین نیازهای غذایی مردم صورت گرفته است. همچنین، اعلام شده است که مبلغ ۲۵ هزار میلیارد تومان دیگر از پول گندم‌های خریداری شده به کشاورزان پرداخت شده است. با این پرداخت، مجموعاً تاکنون ۵۰ هزار و ۵۶۹ میلیارد تومان به صورت علی‌الحساب به گندمکاران واریز شده است.

پرداخت علی‌الحساب ۵۰ هزار میلیارد تومان به گندمکاران توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران نشان‌دهنده توجه دولت به توسعه کشاورزی و حمایت از تولید کشاورزان است. این اقدامات می‌توانند به رشد پایدار کشاورزی و توسعه اقتصادی منطقه و کشور کمک کنند و در نتیجه، به تأمین نیازهای معیشتی مردم و تعادل بازار محصولات کشاورزی منجر گردند.

اشتراک در
اطلاع از

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!