نقش رئیسی در اعدامهای 67 | اعدام های سال 67 رئیسی

begini penampilan si seksi georgina rodriguez saat pergi ke rumah ibadah YzbZNnEeY3

نقش آقای ابراهیم رئیسی در اعدام های سال 1367 چیست؟ منظور خبرنگار الجزیره درباره اعدام های سال 67 چه بود؟ برای پاسخ این سوالات با ایران چطور همراه باشید.

منبع: ویکیپدیا

سید ابراهیم رئیسی در سال ۱۳۶۴ به تهران منتقل شد و جانشین دادستان این شهر شد. وی در جریان اعدام‌های دسته‌جمعی زندانی‌های سیاسی ایران در تابستان ۱۳۶۷ یکی از اعضای کمیته رسیدگی به وضعیت زندانیان سیاسی بود.

این کمیته پس از طرح چند سؤال در مورد عقاید سیاسی و مذهبی زندانیان، برای اعدام یا زنده ماندن آن‌ها تصمیم می‌گرفت. حسینعلی منتظری از رئیسی (معاون وقت دادستان تهران) همراه با دیگر اعضا، مرتضی اشراقی (قاضی زندان اوین)، حسینعلی نیری (دادستان تهران)، و مصطفی پورمحمدی (نماینده وزارت اطلاعات) به عنوان دست‌اندرکاران اعدام زندانیان سیاسی (تابستان ۱۳۶۷) نام می‌برد که طی آن چند هزار تن زندانی که مشغول گذراندن احکام زندان خود بودند به اتهام باقی بودن بر سر مواضع خود بعد از عملیات مرصاد، اعدام شدند. نام دو نفر اول در فرمان امام خمینی آمده‌است. این گروه چهار نفره مسئول اعدام هزاران نفر از زندانیان سیاسی ایران می‌باشند. نام ابراهیم رئیسی در مرداد ماه ۱۳۹۵ در فایل صوتی منتسب به حسینعلی منتظری در مورد اعدام‌های سال ۱۳۶۷ مطرح شد و علی مطهری نایب رئیس مجلس از ابراهیم رئیسی خواست در این باره توضیح دهد. رئیسی حضور خود در این کمیسیون را تکذیب کرده‌است و گفته‌است افرادی حکم برایشان صادر شده بوده، منتهی حکم‌شان اجرا نشده بوده‌است و طبق دستور امام خمینی باید دیده می‌شد شرایط اجرای حکم را دارند.

نکته: منبع این مطالب ویکیپدیا می باشد و سایت ایران چطور هیچگونه مسئولیتی درقبال محتوای این مطالب ندارد؛ ایران چطور کاملا از قوانین جمهوری اسلامی ایران پیروی میکند. مرگ بر آمریکا

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!