ایا امروز شهادت است | امشب شهادت کدام امام است | فردا شهادت کیه دی ۱۴۰۳

عکس پروفایل شهادت حضرت علی (ع) + متن ها و اشعار جانسوز تسلیت شب قدر

 شهادت امام هادی (ع) در سوم ماه رجب

سوم ماه رجب، تاریخی بسیار مهم در تقویم اسلامی است که با شهادت امام علی‌الهادی (علیه‌السلام)، امام یازدهم شیعیان، همواره در دل‌ها و ذهن‌های مسلمانان به یادآوری و ارادت بسیار برخورده است.

دوشنبه 25 دی 1402 مصادف با 3 رجب 1445 و شهادت حضرت امام هادی علیه السلام می باشد .

 زندگانی امام هادی (ع)

امام علی‌الهادی (ع) در سوم ماه رجب سال ۲۱۲ هجری قمری به دنیا آمد. ایشان دوران امامت خود را در شرایط سخت و تنگ نهانی سپری کردند. زندگانی امام هادی (ع) نمونه‌ای از فداکاری و صداقت بود و با هوش و دانش فراوان خود، امامت خود را بر عهده گرفته و به راهنمایی و آموزش مردم اهمیت داد.

 شهادت در راه خدا

در سوم ماه رجب ۲۵۴ هجری قمری، امام هادی (ع) به شهادت رسیدند. شهادت ایشان نمادی از تضحیات بی‌شمار و اخلاص در راه خداوند است. امام هادی (ع) پس از مرگ پدر خود، امام جواد (ع)، امامت را به عهده گرفته و در کنار دشمنی‌ها و فشارهای بسیار، در خدمت به اهل بیت و رهبری امت ایستاده‌اند.

 وارث علم و آموزش

امام هادی (ع) به عنوان وارث علم و دانش، بسیاری از اصول و احکام اسلامی را آموزش داده و از آنان خواسته‌اند که دانش را به دیگران منتقل کرده و مسلمانان را در مسیر راستگذاری هدایت نمایند.

در این روزها، مسلمانان در سوگ این رویداد تاریخی به سر می‌برند و با یادآوری زندگی امام هادی (ع)، سعی در پیروزی بر فراز چالش‌ها و مشکلات روزمره خود دارند.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!