زمان غسل شب قدر | غسل شب قدر چگونه است | چه سوره هایی در شب قدر خوانده شود

شب قدر 1

زمان دقیق انجام غسل شب قدر چه ساعتی از شب است ؟

بهترین زمان برای انجام غسل شب قدر، همزمان با غروب آفتاب است تا بتوانید نماز مغرب را با غسل بخوانید.

طریقه انجام غسل شب قدر 

غسل شب قدر یکی از اعمال مستحب و بسیار پر فضیلت است که توصیه می‌شود حتماً آن را انجام دهید. روش انجام غسل مانند تمامی غسل‌ها بوده و کافیست با قصد قربت الله آن را انجام دهید.

نیت نیز امری قلبی است و حتی همین که به کاری که می‌کنید آگاه باشید، کافی است. انجام دادن اعمال شب قدر مانند غسل شب قدر، خواندن دعا، زیارات و انجام سجده برای فرد حائض هیچ مشکلی ندارد و از فضیلت آن بهره‌مند خواهید شد؛ تنها فرد با این غسل، مجاز به نماز خواندن نخواهد بود.

در انجام غسل، بهتر است به ترتیب به نیّت غسل، ابتدا سر و گردن، سپس طرف راست و بعد طرف چپ بدن را بشوید. اگر عمداً یا از روی فراموشی یا به واسطه ندانستن مسأله به این ترتیب عمل نکنید، غسل شما باطل خواهد شد. باید نصف ناف و نصف عورت را با طرف راست بدن و نصف دیگر را با طرف چپ بشوید، هرچند بهتر است تمام ناف و عورت با هر دو طرف بدن شسته شود.

چه سوره هایی در شب قدر خوانده می شود ؟

در شب قدر و شب بیست و سوم ماه رمضان، علاوه بر سوره قدر، سوره‌های دیگری نیز خوانده می‌شوند که به شرح زیر هستند:

1. سوره قدر (سوره ۹۷): این سوره در شب‌های قدر مورد تلاوت قرار می‌گیرد و در آن به برکت و ارزش ویژهٔ این شب اشاره شده است.

2. سوره دخان (سوره ۴۴): این سوره نیز از سوره‌هایی است که در شب‌های مبارک ماه رمضان تلاوت می‌شود. در این سوره به برخی از نعمت‌های الهی و همچنین عذاب خداوند به کافران اشاره شده است.

3. سوره روم (سوره ۳۰): این سوره در میان سوره‌هایی است که در شب‌های بیست و سوم ماه رمضان خوانده می‌شود. در این سوره به برخی از آیاتی که دربارهٔ قدرت و آفرینش الهی است، اشاره شده است.

4. سوره عنکبوت (سوره ۲۹): این سوره نیز از جمله سوره‌هایی است که در شب‌های ماه رمضان مورد تلاوت قرار می‌گیرد. در این سوره به برخی از داستان‌های پیامبران و روایات تاریخی اشاره شده است.

با خواندن این سوره‌ها در شب‌های مبارک ماه رمضان، افراد به فضیلت و برکت این شب‌ها پی برده و از نزدیکی به خداوند و استماع به آیات قرآنی بهره‌مند می‌شوند.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!