محمد امینی بسکتبال | بیوگرافی محمد امینی بازیکن بسکتبال

محمد امینی بسکتبال

 

در یک گزارش از سوی روابط عمومی فدراسیون بسکتبال، اعلام شده که محمد امینی، پدیده‌ی بسکتبال ایران و کاپیتان تیم ملی بسکتبال نوجوانان ایران، به کمپ بسکتبال بدون مرز با حضور ستارگان NBA دعوت شده است. در نامه‌ای که از اتحادیه ملی بسکتبال به فدراسیون بسکتبال ارسال شده، آمده است که محمد امینی به عنوان یکی از ۴۰ بازیکن برتر متولد ۲۰۰۴-۲۰۰۵ از نظر فیبا و NBA شناخته شده است و به همین منظور او به کمپ بسکتبال بدون مرز با حضور ستارگان NBA در سالت لیک سیتی آمریکا دعوت شده است.

این کمپ با هدف اشنایی با دیگر بازیکنان برجسته و اموزش توسط مربیان مجرب فیبا و NBA برگزار می‌شود. این فرصت به محمد امینی امکان می‌دهد تا با ستارگان برجسته‌ی بسکتبال جهان به ارتباط و تبادل تجربیات بپردازد و از آموزش‌های ارزشمندی که توسط مربیان با تجربه این سطح ارائه می‌شود بهره‌برداری کند. این تجربه می‌تواند در بهبود عملکرد و توانایی‌های او در عرصه‌ی بسکتبال بهره‌وری کند و او را در مسیر حرفه‌ای خود به مراحل بالاتر هدایت کند.

 

قبل از آغاز مرحله پلی‌آف رقابت‌های زیر ۱۶ سال آسیا و اقیانوسیه، سایت فدراسیون بین‌المللی بسکتبال یا فیبا، گفت‌وگویی با محمد امینی، کاپیتان تیم ملی بسکتبال نوجوانان ایران برگزار کرده است. در این گفت‌وگو، محمد امینی که به نام “گارد پرنده” شناخته می‌شود، در دو مسابقه مقابل لبنان و اندونزی، ۷ دانک زده و میانگین ۲۷ امتیاز در هر بازی را به دست آورده بود. او اظهار داشته که پوشیدن پیراهن تیم ملی بزرگترین افتخار هر ورزشکار است و به ویژه از آن لذت می‌برد که پیش از او نام‌های بزرگی در تاریخ بسکتبال ایران این پیراهن را پوشیده‌اند.

امینی در مورد دانک‌های زیبایش توضیح داده که تمرکز اصلی‌اش بر روی بازی است و در لحظه به ذهنش می‌رسد که چه حرکتی را انجام دهد. او اظهار کرده که هرگز به دانک فکر نمی‌کند و به تماشاگران اجازه می‌دهد درباره‌ی اجرای او نظر بدهند. او درباره یکی از دانک‌های خاص خود نیز صحبت می‌کند که توپ حریف را از قوس سه امتیازی ربوده و آن را دانک زده است.

در مورد علاقه اش به بسکتبال، امینی توضیح می‌دهد که ابتدا به طور تصادفی با ورزش بسکتبال آشنا شد و از آن لحظه عاشق این ورزش شد. او به خاطر برادر خود که به عنوان یک الگو برای او عمل کرده بود، از رشته‌های مختلف ورزشی پرداخته بود، اما تجربه بازی در تیم بسکتبال نهایتاً عشق او را به این ورزش تثبیت کرد.

همچنین، امینی به نسل طلایی ایران، تیم بسکتبال ملی ایران در دوران کودکی اش، اشاره کرده و از تجربه تماشای بازی‌های این نسل در مسابقات جهانی و المپیک خود بهره‌گرفته است. وی از صمد نیکخواه بهرامی به عنوان یک از الگوهای خود یاد می‌کند و تاکید می‌کند که از اشتیاق و تمایل او به رقابت و مبارزه در بازی‌ها الهام گرفته است.

اشتراک در
اطلاع از

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!