خواندن سوره های سجده دار در زمان قاعدگی خامنه ای

begini penampilan si seksi georgina rodriguez saat pergi ke rumah ibadah YzbZNnEeY3 9

خواندن قرآن، به عنوان یکی از عبادات مهم در اسلام، برای مسلمانان اهمیت بسیاری دارد. اما در برخی موارد، به خصوص برای زنان حائض، مسأله خواندن قرآن به دلیل مسائل فقهی و شرعی پیچیدگی‌هایی دارد که نیاز به توجه و آگاهی دارد.

به گفته مراجع تقلید، برای زنان حائض خواندن قرآن (به جز سوره‌های سجده‌دار) مکروه است. اگرچه از نظر اجتماعی و فرهنگی، ترک تلاوت قرآن همیشه بهترین گزینه نیست، اما بر اساس توصیه‌های مذهبی، ترک خواندن قرآن در این روزها اولویت دارد.

سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا تنها خواندن آیه سجده‌دار برای زنان حائض حرام است یا خواندن بقیه آیات نیز ممنوع است؟ نظرات مراجع تقلید در این باره متفاوت است؛ اما برخی از آیات عظام معتقدند که تنها خواندن آیه سجده‌دار حرام است و خواندن بقیه سوره‌ها مشکلی ندارد.

به همین ترتیب، استماع به سوره‌های سجده‌دار نیز برای زنان حائض مشکلی ندارد، اما در صورتی که به آیه سجده‌دار گوش دادند، باید سجده آن را به جا آورند.

در مورد شرکت زنان حائض در مجالس ختم قرآن، تنها خواندن سوره‌های سجده‌دار برای آنان حرام است، اما گوش دادن به قرآن در این مجالس مشکلی ندارد و اگر به آیه سجده‌دار گوش دادند، باید سجده آن را به جا آورند.

در پایان، لازم به ذکر است که در مورد حکم خواندن سوره‌های سجده‌دار برای زنان حائض، بین مراجع تقلید اختلاف نظر وجود دارد و باید با توجه به آیت‌الله مرجع تقلید خود عمل کرد.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!