داروهای ممنوعه اربعین ۱۴۰۳

photo 2023 08 29 11 50 39

 

**هشدار به زائران اربعین: رعایت ممنوعیت داروهای خاص در سفر به عراق**

به نزدیکی مراسم اربعین حسینی، میلیون‌ها زائر از سراسر جهان به سمت کربلا در عراق راهی می‌شوند تا در این مراسم مهم شرکت کنند. در این سفرهای مذهبی و معنوی، مراقبت از بهداشت و سلامتی زائران از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل، ستاد مرکزی اربعین درخصوص بردن داروهای ممنوعه به عراق هشدار داده است.

به گفته ستاد مرکزی اربعین، ورود داروهای خاصی به عراق ممنوع است. این داروها شامل قرص‌های استامینوفن کدئین دار، دیازپام، فلورازپام، ترامادول، متادون، بوپرنورفین (b۲)، داروهای بیماری‌های صرع و سرطان، و داروهای گیاهی غیرمتداول می‌شوند. این ممنوعیت به منظور حفظ سلامتی و امنیت زائران و جلوگیری از ورود داروهای نامناسب و غیراصولی به عراق به وجود آمده است.

زائران محترم توصیه می‌شود که با دقت به این هشدار عمل کنند و از بردن هر گونه داروی ممنوعه به عراق خودداری کنند. این تدابیر از مراقبت از سلامت و رعایت مقررات کشور میزبان نشأت می‌گیرد و به منظور جلوگیری از هرگونه مشکلات غیرضروری در دوران سفر به کربلا اهمیت دارد.

با رعایت این هشدارها و موارد ایمنی، زائران می‌توانند با اطمینان به مراسم اربعین حسینی شرکت کنند و به راحتی از این تجربه مذهبی بزرگ بهره‌برداری کنند.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!