ایا فردا مدارس خوزستان اهواز تعطیل است چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۳

images

با توجه به گزارشات اخیر و پیش‌بینی‌های ارائه شده توسط کارشناس هواشناسی، آلودگی هوای بسیاری از مناطق ایران همچنان در وضعیت نگران‌کننده‌ای قرار دارد. این وضعیت ناسالم آلودگی هوا، به خصوص در استان‌هایی مانند البرز، سمنان، یزد، خوزستان و قزوین، نشان‌دهنده تأثیرات منفی برای سلامتی عمومی می‌باشد.

گزارشات اصغری، کارشناس هواشناسی، بیانگر افزایش شدید آلاینده‌ها در هوا در مناطق مختلف استان خوزستان است. این شرایط نامطلوب می‌تواند به تأخیر و تعطیلی مدارس در این منطقه منجر شود. در حال حاضر، اعلام تصمیمات رسمی مربوط به تعطیلی مدارس برای روز چهارشنبه انجام نشده است، اما با توجه به شرایط هوایی ناسالم و وضعیت آلودگی هوا، احتمال تعطیلی مدارس در استان خوزستان قابل توجه به نظر می‌رسد.

تصمیمات ادارات مربوطه و مسئولین محلی در این زمینه می‌تواند بر اساس آخرین تحلیل‌های هواشناسی و شاخص‌های آلودگی هوا انجام شود. از این رو، منتظر اعلام رسمی و تصمیمات مسئولان درباره تعطیلی یا ادامه روند آموزشی در روز چهارشنبه باید باشیم.

در نهایت، توصیه می‌شود که والدین و دانش‌آموزان منتظر اطلاعیه‌های رسمی از سوی سایت خبری ایران چطور باشند و در صورت اعلام تعطیلی، دقت و توجه کافی را به راهنمایی‌های مربوطه اختصاص دهند.

به علت وضعیت ناسالم هوای سه شهر خوزستان و ۶ شهر دیگر در این استان که بر اساس گزارشات سامانه پایش کیفیت هوای کشور اعلام شده، موضوع نگران‌کننده‌ای برای سلامتی عمومی می‌باشد.

با توجه به داده‌های اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، ایستگاه‌های شهر اهواز از جمله استانداری، حفاری، اداره کل محیط زیست، پست برق شماره سه اهواز و شهرهای اندیمشک و سوسنگرد، در وضعیت ناسالم یا حتی قرمز واقع شده‌اند.

به گزارش، شاخص کیفیت هوای شهر آبادان با شاخص ۱۳۸، دزفول ۱۲۸، شادگان ۱۴۷، شوشتر ۱۴۲، ماهشهر ۱۱۵ و هندیجان ۱۱۲، نیز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارند.

با توجه به این شرایط نامطلوب، شهرهای امیدیه، ایذه، پتروشیمی مسجدسلیمان، حمیدیه و کارون به علت نبود آلودگی، قابل قبول اعلام شده است. در همین راستا، شهرهای بهبهان، رامشیر، رامهرمز، شوش و گتوند نیز با شاخص زیر ۵۰، در وضعیت سالم و پاک قرار گرفته‌اند.

مسئولان سلامتی و محیط زیست توصیه می‌کنند که افراد گروه‌های حساس از جمله افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی یا قلبی، کودکان و سالمندان، در این شرایط هوایی و آلوده، از تلاش برای حفظ سلامتی خود و پیشگیری از عوارض بیشتر احتمالی خودداری کنند. همچنین، انجام فعالیت‌های بدنی در فضای باز را در این شرایط به تأخیر اندازند و در صورت احساس هرگونه علائم ناگوار، به پزشک مراجعه کنند.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!