آیا چهارشنبه سوری مدارس تعطیل است ۲۲ اسفند ۱۴۰۳

photo 2024 02 29 09 25 20

🔴 مدارس نوبت عصر استان قزوین روز سه شنبه به علت برگزاری جشن چهارشنبه سوری ساعت 16 تعطیل می شوند 

👤اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین :

🔹به منظور پیشگیری از حوادث و خطرات چهارشنبه سوری، تمامی مدارس نوبت عصر استان قزوین در تمامی مقاطع تحصیلی روز سه شنبه ۲۲ اسفندماه، ساعت ۱۶ تعطیل می شوند.

چهارشنبه سوری یکی از جشن‌های مهم در تقویم ایرانی است که معمولاً به صورت رسمی تعطیلی برخی از ادارات و سازمان‌ها را به همراه ندارد. اما مدارس به‌طور عمومی در این روز تعطیل نمی‌شوند. دلیل این موضوع به چند نکته برمی‌گردد:

🔴 مدارس مشهد از فردا با یک ساعت تاخیر آغاز می شود

اطلاعیه آموزش و پرورش در خصوص ساعت آغاز به کار مدارس در ماه مبارک رمضان

🔹با توجه به حلول ماه پرفیض و مبارک رمضان در دهه آخر اسفند ماه سال جاری و تقارن آن با آغاز بهار طبیعت و تعطیلات نوروز و با عنایت به ضرورت رعایت حال دانش آموزان روزه دار، مدیران محترم مدارس، ضمن اجرای کامل برنامه درسی و رعایت ساعات مصوب آموزشی هر دوره، نسبت به شروع ساعت کار مدرسه در شیفت صبح با یک ساعت تأخیر اقدام نمایند.

” روابط عمومی معاونت اداره کل و مدیریت آموزش و پرورش خراسان رضوی “

تصمیم مدیران مدرسه: در برخی از مدارس، تصمیم به تعطیلی یا برگزاری جشن بر عهده‌ی مدیران مدرسه است. ممکن است مدیران تصمیم بگیرند که برخلاف سایر ادارات، مدرسه را در این روز باز نگه دارند تا به دانش‌آموزان فرصت بیشتری برای گردهمایی و جشن گرفتن دهند.

 

به طور کلی، تصمیم برای تعطیلی یا عدم تعطیلی مدارس در چهارشنبه سوری به عهده‌ی مدیران مدارس و شرایط محلی آن‌ها است و این ممکن است در هر مدرسه متفاوت باشد.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!