ایا امتحانات دی ماه دوازدهم نهایی است ۱۴۰۳

سوالات امتحان نهایی مفهومی خواهد شد
✅ تصحيح امتحان نهایی بصورت الکترونیکی است

◽️باتوجه به اهمیت سوابق تحصیلی(نمرات نهایی پایه دوازدهم) وسهم ۴۰ درصدی(با تأثیر قطعی) در پذیرش داوطلبان در کنکور ۱۴۰۲ که این سهم در سال بعد به ۵۰ و سال دوم به ۶۰ درصد افزایش می یابد، تصمیم مرکز سنجش بر این شده است که حوزه های تصحیح به صورت الکترونیکی مدیریت شوند لذا در دی ماه ۱۴۰۱ هر استان یک حوزه تصحیح الکترونیکی تشکیل دادند که با توجه به مشکلات اولیه تجربه بسیار خوب و موفقی بود به شکلی که اوراق تجدیدنظر(اعتراض) بصورت کشوری تصحیح شدند.

🔸در خرداد ۱۴۰۲ کلیه حوزه های تصحیح بصورت الکترونیکی خواهند بود که پاسخبرگ دانش آموزان کاملاً شخصی سازی شده خواهد بود و بلافاصله بعد از اتمام امتحان و تحویل پاسخبرگها به حوزه توسط عوامل اسکن خواهند شد و در سامانه سوال بارگذاری خواهند شد و کار تصحیح به صورت کشوری آغاز خواهد شد، در تصحیح الکترونیکی، ما دیگر مصحح اول و دوم به شکل گذشته نخواهیم داشت چون هر دو مصحح نمرات همدیگر را نخواهند دید و بایستی برگه اختصاص یافته را به طور کامل تصحیح نمایند(البته دو مصحح از دو استان خواهند بود).

🔸اگر اختلاف نمرات دو مصحح کمتر از یک نمره باشد سامانه میانگین را محاسبه خواهد کرد و در صورتی که اختلاف بیش از یک نمره باشد برگه دانش آموز برای مصحح سوم ارسال خواهد شد که نمره مصحح سوم ملاک خواهد بود.

🔸نمرات بعد از تصحیح بصورت الکترونیکی از سامانه سوال به فاینال انتقال پیدا خواهد کرد و  در این فرایند هیچ شخصی دخیل نخواهد بود.

◽️برای دبیرانِ مصحح نام کاربری و رمز ورود توسط رؤسای حوزه های تصحیح ایجاد خواهد شد که می توانند با حضور در حوزه تصحیح نسبت به اوراق اقدام نمایند.

◽️البته در آینده نزدیک که مشکل زیرساخت ها و احراز دبیران حل گردد آنها در هر مکانی مثل منزل می توانند کار تصحیح را انجام دهند(فعلا برای خرداد ۱۴۰۲ این امکان وجود ندارد).

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!