پیش بینی بورس شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۳

پیش بینی بورس 1

پیش بینی بازار سهام در روز شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲

بازار سهام ایران در شرایطی قرار گرفته است که تأثیرات مختلف، از جمله کمبود تقاضا و ابلاغ نرخ غیرقانونی برای خوراک گاز، باعث فشار منفی بر جریان معاملات شده است. در این مقاله، تحلیلی ژرفتر بر جریان دادوستدها و وضعیت بازار سهام در روز سه‌شنبه انجام شده و سپس پیش‌بینی برای روز شنبه ارائه می‌شود.

تحلیل جریان دادوستدها

نگاهی ژرف به دادوستدهای روز چهارشنبه نشان می‌دهد که از تعداد نمادهای منفی، 60 درصد آن‌ها بین صفر تا منفی دو درصد معامله شده‌اند. این نشان‌دهنده این است که بازار با وجود وضعیت منفی، قدرت ویژه‌ای در امروز نداشته و جریان مثبتی نیز مشاهده شده است.

تأثیر رکود سایه‌افکنده

رکود سایه‌افکنده بر بازار سرمایه تأثیر گذار بوده و باعث شده است که بازار درگیر فاز درجا زدن شود. این وضعیت به ویژه در کلاس‌های دارایی مانند بازار سرمایه و خودروسازان خصوصی و گروه فلزات قابل مشاهده است.

وضعیت بازار در روز سه‌شنبه

در روز سه‌شنبه، شاخص کل با کاهش 0.48 درصد افت کرد و دماسنج هم‌وزن نیز با کاهش 0.48 درصد پایین رفت. حجم معاملات خرد سهام و سایر ابزارهای مالی نیز به 6 میلیارد و 900 میلیون برگه سهم رسید.

پیش‌بینی برای روز شنبه

با توجه به شرایط فعلی بازار و تحلیل‌های انجام شده، پیش‌بینی می‌شود که جریان معاملات در روز شنبه به سمت گام منفی متعادل دیگری هدایت شود. با این حال، نباید از چشم‌پوشی از اهمیت سهام متوسط و کوچک باشد که اقبال بیشتری نسبت به سهام بزرگتر دارند. این سهام با نقدینگی کمتر می‌توانند جابه‌جایی بیشتری را تجربه کنند و در شرایط فعلی بازار، این دست از سهام ممکن است اقبال بیشتری را جلب کنند.

خلاصه

در نهایت، با توجه به تأثیرات مختلف و وضعیت فعلی بازار، انتظار می‌رود که بازار سهام در روز شنبه با گام منفی متعادل جلو بروید. با این حال، شاخص‌های کوچکتر و متوسط ممکن است اقبال بیشتری را داشته باشند و نقش مهمی در جلب توجه سرمایه‌گذاران ایفا کنند.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!