۱۲ بهمن چه روزی است | دوازدهم بهمن چه روزی است | 12 بهمن چه روزی است و تعطیل رسمی است ؟

Capture 6

بازگشت امام خمینی (ره) به ایران: نقطه عطفی در جریان انقلاب اسلامی

12 بهمن سالروز ورود امام خمینی به کشور عزیزمان ایران است و آغاز دهه مبارک فجر نیز نامگذاری شده است . که برابر با 20 رجب 1445 و 1 فوریه سال 2024 می باشد . ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ پنجشنبه است و تعطیل رسمی نیست .

واقعه بازگشت امام خمینی (ره) به ایران، یک لحظه تاریخی است که در جریان انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ رخ داد. در تاریخ ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷، پس از ۱۴ سال تبعید، امام خمینی (ره) به ایران بازگشت.

این بازگشت بسیار مهم و نمادین بود و با استقبال حدود سه میلیون ایرانی در تهران همراه شد. این حضور پرشور مردم ایران در مراسم استقبال از امام، نشان از اتحاد و اعتزاز ملی برای انقلاب اسلامی بود.

امام خمینی پس از بازگشت به ایران، نقش بسیار مهمی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ایفا کرد. ایشان با تأکید بر اصول دینی و حقوق مردم، ایران را به یک دولت اسلامی و مستقل تبدیل کردند.

واقعه بازگشت امام خمینی (ره) به ایران، علامتی از اراده مردم برای تحقق اهداف انقلاب بود و نشان از توانمندی مردم در ایجاد تغییرات اساسی در ساختار سیاسی کشور داشت. این بازگشت نه تنها برای ایران بلکه برای دیگر انقلاب‌های اسلامی در جهان نیز الهام‌بخش و آموزنده بود.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!