دکتر سیاوش سبحانی کیست | علت سلب تابعیت آمریکایی دکتر سیاوش سبحانی | چرا سیاوش سبحانی سلب تابعیت شد

photo 2023 11 30 11 05 12

 داستان تلخ دکتر سیاوش سبحانی: سلب تابعیت پس از ۶۰ سال زندگی در آمریکا

واشنگتن دی سی، شهری که میانه‌ی داستانی دلپذیر و زندگی یک مرد ۶۰ ساله را در آغوش گرفت. این شهر، محل تولد و رشد دکتر سیاوش سبحانی، یک پزشک ایرانی با تجربه بوده است که پس از ده‌ها سال در آمریکا سلب تابعیت شد. وقتی او به‌طور معمولی درخواست صدور گذرنامه جدید خود را ارسال کرد، انتظار نداشت که درگیر موضوعاتی مانند از دست دادن تابعیت خود شود. اما مقامات مهاجرتی آمریکا نامه‌ای به او ارسال کردند که به او اعلام کردند پدرش در زمان تولدش دیپلمات سفارت ایران بوده و بنابراین نباید در آن زمان تابعیت ایالات متحده را دریافت می‌کرد.

دکتر سبحانی، پیرو دستورالعمل‌های مقامات، در حال انتظار برای اقامت دائم در آمریکا است. او تمایلی به ایجاد هرگونه اختلال در مسیر سیستم حقوقی ندارد، اما همچنان نگرانی‌هایی درباره تداوم ناقص و کند بودن سیستم مهاجرتی کشور دارد. این انتظار برای رسیدگی به پرونده او ممکن است سال‌ها طول بکشد و او نیز به دلیل عدم شنیده شدن از سوی مقامات مسئول، می‌تواند در مراجعات و رسیدگی به پرونده خود دچار بی‌توجهی شود.

سبحانی، با وجود اینکه آرزوی ادامه زندگی و کار حرفه‌ای خود را در آمریکا دارد، از تاریکی‌هایی که احتمالاً پیش رو دارد، نگران است. این داستان، در کنار بسیاری از داستان‌های دیگر افرادی است که به دلیل مسائل سیاستی و حقوقی به مسائلی از جمله از دست دادن تابعیت می‌رسند که از دید آن‌ها، عادلانه نیست.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!