علت خودکشی پرستو بخشی | علت مرگ پرستو بخشی + علت فوت دکتر پرستو بخشی

photo 2024 03 27 09 57 00

روایت یک مقام سازمان نظام پزشکی از خودکشی یک دکتر جوان در دلفان: پرستو بخشی در لیست سیاه وزارتخانه بود؛ پس از دو ترومای بزرگ یعنی از دست دادن پدر و مادر، وزارت بهداشت کمکی به جابجایی محل طرح او نکرد / حقوق او را نصف پرداخت کردند

خانم دکتر بخشی پس از دو ترومای بزرگ (از دست دادن پدر و مادر ) و با یک سال تاخیر طرح خود را آغاز کردند. وزارت بهداشت کمکی به جابجایی محل طرح ایشان نکردند (ایشان در لیست سیاه وزارتخانه بودند

علی سلحشور سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام پزشکی ایران در پی درگذشت دکتر پرستو بخشی متخصص بیماری‌های قلب و عروق در بیمارستان نورآباد دلفان در مطلبی با عنوان “این حجم از افسردگی میان جوان پزشکان بی‌سابقه است!” در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

🔹خانم دکتر بخشی پس از دو ترومای بزرگ (از دست دادن پدر و مادر ) و با یک سال تاخیر طرح خود را آغاز کردند. وزارت بهداشت کمکی به جابجایی محل طرح ایشان نکردند (ایشان در لیست سیاه وزارتخانه بودند).

🔹یک تن از اساتید داخلی (گوارش) بیمارستان رحیمی خرم‌آباد هم نهایت بی‌انصافی، توهین و تحقیر را در حق ایشان انجام دادند.

🔹حقوق ایشان و متخصص دیگر قلب طرحی را نصف پرداخت کردند! به دلیل اینکه مسوول آموزش بیمارستان رحیمی نامه‌ای به ریاست بیمارستان نوشته بودند و در آخر این اتفاق ناگوار و فاجعه رخ می‌دهد.

تصمیمات جلسه فوق‌العاده هیئت رئیسه مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی کشور درباره فوت دکتر پرستو بخشی به شرح زیر اعلام شد:

1. تشکیل یک کمیته حقیقت‌یاب به منظور بررسی موارد خودکشی همکاران فوت شده، با اولویت بررسی مورد دکتر پرستو بخشی.

2. ایجاد فشار و پیگیری از سوی معاونت انتظامی و دادسراهای انتظامی سازمان و شهرستان‌ها برای ورود به پرونده‌های مربوطه، اتخاذ اقدامات انتظامی علیه افراد مسئول و جلوگیری از وقوع حوادث مشابه.

3. ارتباط و مذاکره با مقامات برجسته کشور به منظور اصلاح رویه‌های نامناسب در سیستم آموزشی و امور کاری مربوط به دستیاران و پزشکان، از جمله محاسبه دوره دستیاری به عنوان سابقه کاری، و همچنین حفظ احترام و مقام همکاران.

تشکیل کمیته حقیقت‌یاب درباره فوت دکتر پرستو بخشی/ با خاطیان و مقصران برخورد می‌شود

مصوبات جلسه فوق‌العاده هیات رئيسه مجمع عمومی سازمان نظام پزشكی کشور درباره فوت دکتر پرستو بخشی به شرح زیر اعلام شد:

🔹تشكيل كميته حقيقت‌ياب درباره خودكشی همكاران فوت شده با اولويت موضوع دكتر پرستو بخشی

🔹الزام و پيگيری عملی معاونت انتظامی و دادسراهای انتظامی سازمان و شهرستان‌ها در ورود به پرونده‌های مربوطه و برخورد انتظامی با خاطيان و مقصران احتمالی و جلوگيری از رخداد حوادث مشابه

🔹مكاتبه و رایزنی با مقام‌های عاليه كشور برای اصلاح برخی رويه‌های ناصواب سيستم آموزشی و كاری حاكم بر شرايط دستياران و پزشكان مشمول خدمت ضریب کا و حل مشكلات مربوطه از طريق احتساب دوران دستياری به عنوان شغل و نيز حفظ كرامت و منزلت و شان همكاران.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!