علت بازداشت الناز شاکردوست | علت احضار الناز شاکردوست

photo 2024 07 04 12 29 12

احضار الناز شاکردوست به دادسرا؛ جریحه دار نمودن عفت عمومی!

🔹الناز شاکردوست بازیگر، تصویری از احضاریه اش به دادسرای فرهنگ و‌رسانه تهران منتشر کرد که به او اخطار داده شده. در پرونده او آمده به دلیل جریحه دار نمودن عفت عمومی به دادسرا احضار شده است.

الناز شاکردوست یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین بازیگران زن سینمای ایران است. او در 7 تیرماه 1363 در تهران متولد شد و از دوران نوجوانی به بازیگری علاقه‌مند بود.

شاکردوست بازیگری را با تئاتر آغاز کرد و در سال 1383 با بازی در فیلم “گل یخ” به کارگردانی کیومرث پوراحمد به طور رسمی وارد عرصه سینما شد. او در این فیلم نقش دختری به نام “صبا” را بازی کرد که به دلیل ابتلا به بیماری لاعلاج، زندگی سختی را تجربه می‌کند.

بازی شاکردوست در “گل یخ” مورد توجه منتقدان و تماشاگران قرار گرفت و این فیلم سکوی پرتاب او برای رسیدن به شهرت و محبوبیت بود.

او در سال‌های بعد در فیلم‌های متعدد و موفقی از جمله ” مجردها” (1383)، “عروس فراری” (1384)، “سارا” (1385)، “چه کسی امیر را کشت؟” (1386)، “بانو” (1389)، “رستاخیز” (1391)، “خواب‌های دیدنی” (1392)، “بارکد” (1395)، “مطرب” (1397)، “شبی که ماه کامل شد” (1398) و “ابلق” (1400) به ایفای نقش پرداخته است.

شاکردوست در طول دوران فعالیت هنری خود، جوایز متعددی از جمله چندین سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را کسب کرده است. او همچنین در سال 1395 به عنوان نخستین بازیگر زن ایرانی، جایزه “بهترین بازیگر زن” جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای را برای بازی در فیلم “بارکد” از آن خود کرد.

علاوه بر بازیگری، شاکردوست در زمینه‌های عکاسی، نویسندگی و ترجمه نیز فعالیت دارد. او تاکنون چندین مجموعه عکس منتشر کرده و چندین کتاب را نیز به زبان فارسی ترجمه کرده است.

شاکردوست یکی از فعال‌ترین چهره‌های سینمای ایران در فضای مجازی است و با انتشار عکس‌ها و مطالبی در اینستاگرام، با مخاطبان خود در ارتباط است. او همچنین در سال‌های اخیر در برخی از فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی نیز حضور داشته است.

در اینجا به برخی از نکات جالب توجه در مورد الناز شاکردوست اشاره می‌کنم:

  • او در رشته معماری از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شده است.
  • شاکردوست به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی مسلط است.
  • او از جمله طرفداران پر و پا قرص تیم فوتبال استقلال تهران است.
  • شاکردوست در سال 1394 با انتشار عکسی بدون حجاب در اینستاگرام، جنجال زیادی را در فضای مجازی به پا کرد.
  • او در سال 1398 با بازی در فیلم “شبی که ماه کامل شد”، نخستین بازیگر زن ایرانی بود که در یک فیلم سینمایی نقش یک زن داعشی را بازی کرد.

الناز شاکردوست بدون شک یکی از با استعدادترین و محبوب‌ترین بازیگران زن سینمای ایران است. او با بازی‌های درخشان و فعالیت‌های متنوع خود، جایگاه ویژه‌ای را در قلب مخاطبان ایرانی پیدا کرده است.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!