علت واریز نشدن حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی | عدم واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی دی ۱۴۰۳

photo 2024 01 10 20 42 22

جدول تاریخ واریز حقوق مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در دی ماه  ۱۴۰۲

🔸حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیرانی که  توسط بانکهای ملی ،ملت ،تجارت ،پست بانک ،سپه ،صادرات و کشاورزی انجام میشود روز ۲۸دیماه به حساب شان واریز  خواهد شد.

مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تایید شد

سخنگوی شورای نگهبان گفت:
🔹درجریان بررسی برنامه هفتم مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان طی مدت سه سال در برنامه هفتم توسعه تایید شد.

در صحن علنی مجلس، محمد اسدی، رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی، به پیشنهاد دولت برای افزایش یک درصد مالیات بر ارزش افزوده (مالیات مصرف) به منظور تخصیص منابع لازم برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۳ اشاره کرد. او در این زمینه به توجه به نکات مهمی پرداخت و بیان کرد که این مالیات باید به عنوان یک منبع عمومی مورد نظر قرار گیرد و از آن برای تأمین اعتبارات حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری استفاده شود. اسدی به ویژه بر اهمیت نظارت بر تخصیص این مالیات به منظور پوشش نیازهای تامین اجتماعی بازنشستگان اشاره کرد. او تأکید کرد که در صورت تصویب این افزایش مالیات در مجلس، لازم است صندوق تامین اجتماعی نیز به عنوان یکی از دستگاه‌های مستقل تامین اجتماعی از این منابع بهره‌مند شود. این نظریه اساسی با توجه به عدم تناسب و تضییع منابع برای حل مسائل مالیاتی و تأمین اعتبارات ضروری به نظر می‌رسد.

 

افزایش نادرست حقوق و دستمزد به چالش‌های جدیدی برای دولت منتهی شده است و الزامات تنظیم حقوق بازنشستگان را به دنبال داشته است. عبدالله مختاری، عضو علی‌البدل کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، بر این باور است که برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، بودجه باید به طور ویژه تعیین شود.

او توضیح داد: “فرد بازنشسته در دوران اشتغال خود مطابق ارزش ریالی روز و حقوق دریافتی، مشارکت مالی به حق بیمه پرداخت کرده است. اما به دلیل سیاست‌های نادرست، ارزش پول به طور مداوم کاهش یافته و حقوق او دیگر همسان با زمان اشتغال به حداقل نیازهای زندگی پاسخ نمی‌دهد.”

مختاری اظهار داشت: “افرادی که در دوران اشتغال حقوق 2 تا 3 برابر حداقل مشمول حقوق بوده‌اند، با گذشت 10 تا 15 سال و افزایش نادرست حقوق، حقوق‌هایشان به طرز نامتناسبی کاهش یافته است و دیگر نمی‌توانند به میزان 2 تا 3 برابر حداقل حقوق روز درآمد کسب کنند. این وضعیت ناعادلانه موجب نارضایتی افراد از میزان دریافتی شان گردیده و درخواست برخورداری مستمری به اندازه مطلوب میزان حداقل حقوق روز را ایجاد کرده است.”

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!