ایا با دادن کالابرگ یارانه نقدی قطع میشود نی نی سایت

زمان دقیق واریز کالابرگ بحساب یارانه بگیران اعلام شد / این خانوارها مشمول کوپن الکترونیکی می شوند + رقم کالابرگ

کالابرگ یارانه نقدی یکی از ابزارهای مورد استفاده در توزیع یارانه‌ها به مردم است که برخی از مزایای آن را در کاهش هدررفت و بهبود نظام توزیع یارانه‌ها می‌بینند. با این حال، استفاده از کالابرگ برای خرید کالاهای ضروری و لازم برای زندگی، هزینه‌هایی را برای مردم کاهش می‌دهد. هر چند که مبلغ کالابرگ با هر خرید تخفیفی از یارانه نقدی کم نمی‌کند، اما با هربار استفاده از آن، مبلغی از موجودی یارانه نقدی به صورت اقساط کم می‌شود که ممکن است منجر به کاهش کل مبلغ یارانه در طول زمان شود. این روند، به مرور زمان می‌تواند منجر به کاهش کمیت یا مبلغ کل یارانه نقدی برای فرد شود.

اگر کالا برگ بگیریم یارانه قطع می شود؟

🔹شیوه استعلام اعتبار کالابرگ یارانه بگیران
بر اساس طرح کالابرگ الکترونیک، اعتبار یارانه برای همه یارانه‌بگیران در دهک‌های اول تا هفتم واریز شده و می‌توانند با مراجعه به ۱۲ فروشگاه زنجیره‌ای و بیش از ۱۱۰ هزار فروشگاه خرد، خرید کالاها را انجام دهند. این خانواده‌ها با مراجعه به برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» و نصب این اپلیکیشن از نرم‌افزار «بازار» می‌توانند فروشگاه‌های نزدیک محل سکونت را شناسایی و برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی به این مراکز خرید مراجعه کنند. همچنین سرپرست خانوار می‌تواند برای استعلام از مانده‌حساب کد دستوری  # ۱۴۶۳*۵۰۰* را شماره‌گیری  و سپس گزینه اول «موجودی یارانه سرپرست» را انتخاب کند.

🔹اگر کسی از طرح کالابرگ استفاده کند، ماه بعدی یارانه نمی‌گیرد؟ یارانه تشویقی برای ماه بعد است که اعتبارش زودتر برای‌ خانواده‌ها در نظر گرفته شده است،اما این‌طور نیست که ماه بعد برای‌شان یارانه واریز نشود یا اعتبار تشویقی در نظر گرفته نشود. ماه بعد، اعتبار تشویقی یارانه ماه بعدی‌اش قابل استفاده است. یعنی اعتبار یارانه تشویقی یک ماه جلوتر است و افراد هر ماه می‌گیرند و فرصت استفاده از آن را دارند.

🔹اگر کسی این اعتبار تشویقی را تا ماه بعدی استفاده نکند، می‌سوزد؟ اگر هر نفر ۲۰۰ هزار تومان از یارانه‌اش را در این ۱۱ قلم گروه کالایی که اعلام شده استفاده کند، دولت ۱۲۰ هزار تومان به او تشویقی می‌دهد. بنابراین یارانه فرد اگر از دهک یک تا ۳ باشد، می‌شود ۵۲۰ تومان. آن ۱۲۰ هزار تومان اعتبار را اگر تا پایان ماه استفاده کند و کالا بخرد که استفاده کرده، اما اگر استفاده نکند، از بین می‌رود و به قول شما می‌سوزد. البته او باز دوباره ماه بعدی می‌تواند ۲۰۰ هزار تومان از یارانه‌اش را از این گروه کالاها خرید کند و یارانه تشویقی بگیرد. نکته بعدی این که این ۱۲۰ هزار تومان را باید از همین ۱۱ قلم گروه کالایی خرید کند و قابل استفاده برای خرید دیگر اقلام نیست.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!