چرا حقوق بیمه بیکاری واریز نشده اردیبهشت ۱۴۰۳

واریزی های بیمه بیکاری اردیبهشت ماه انجام شده و به حساب کسانی که تا این لحظه مبلغ ماهانه خود را دریافت نکرده اند تا پایان وقت چهارشنبه 18 اردیبهشت ماه مبالغ به حساب آنها واریز خواهد شد .

۷۰ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی بیمه اجباری هستند/ پرداخت ۱۷ همت بیمه بیکاری به کارگران

🔹مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی: حدود ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر معادل ۷۰ درصد بیمه شدگان در قالب بیمه اجباری تحت پوشش این سازمان قرار دارند.

🔹ارائه خدمات درمانی رایگان به کارگران و خانواده آنان و صیانت از نیروی کار در ایام بیکاری با پرداخت بیمه بیکاری و پرداخت تعهدات کوتاه مدت و حمایت‌های بلندمدت(مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان) و همچنین حمایت از کارگران شاغل در مشاغل سخت و زیان‌آور از مهمترین خدمات سازمان تامین اجتماعی به کارگران است.

🔹تا پایان سال گذشته حدود چهار میلیون و ۶۵۰ هزار نفر تحت عناوین بازنشستگی، ازکار افتادگی و بازماندگان از تعهدات بلند مدت سازمان بهره مند بوده‌اند که به طور متوسط در سال ۱۴۰۲ ماهانه ۳۸ هزار میلیارد تومان به این افراد پرداخت شده است.

🔹پارسال مبلغ ۱۷ میلیارد تومان به کارگرانی که بدون میل و اراده بیکار شده‌اند، بیمه بیکاری پرداخت شده است.

آخرین جزییات درباره نحوه دایمی شدن قرارداد های کارگران، مدت زمان بیمه بیکاری و میزانِ حق مسکن

🔸مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار:کارفرمایی که ۵ سال یک نیروی دارای قرارداد موقت را در مشاغل مستمر و مشاغل غیرمستمر (پروژه‌ای و. .) به کار می‌گیرد، موظف است پس از آن قرارداد دائمی منعقد کند.

دلایل مختلفی می تواند برای این موضوع وجود داشته باشد، از جمله:

  • مشکلات سیستمی: ممکن است در سیستم پرداخت سازمان تامین اجتماعی مشکلی وجود داشته باشد که باعث تاخیر در واریز حقوق بیمه بیکاری شده باشد.
  • مشکلات مربوط به حساب بانکی: ممکن است حساب بانکی شما که حقوق بیمه بیکاری به آن واریز می شود، دچار مشکل شده باشد.
  • عدم تکمیل مدارک: ممکن است مدارک شما برای دریافت بیمه بیکاری کامل نباشد و به همین دلیل حقوق شما واریز نشده باشد.
  • تغییر در شرایط: ممکن است شرایط شما برای دریافت بیمه بیکاری تغییر کرده باشد و به همین دلیل حقوق شما واریز نشده باشد.

برای پیگیری دقیق علت عدم واریز حقوق بیمه بیکاری خود، به‌عنوان بهترین راهکار، می توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. با سامانه 4040 تماس بگیرید: این سامانه به طور 24 ساعته پاسخگوی سوالات مربوط به بیمه بیکاری است و می تواند شما را راهنمایی کند.
  2. به شعبه تامین اجتماعی خود مراجعه کنید: با در دست داشتن مدارک خود به شعبه تامین اجتماعی که در آن پرونده دارید مراجعه کنید و علت عدم واریز حقوق خود را جویا شوید.
  3. از طریق درگاه خدمات الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی پیگیری کنید: می توانید با مراجعه به سایت http://eservices.tamin.ir/ و ورود به حساب کاربری خود، وضعیت پرداخت بیمه بیکاری خود را پیگیری کنید.

همچنین، می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد علل عدم واریز حقوق بیمه بیکاری و راه حل های آن، به منابع زیر مراجعه کنید:

  • سایت رسمی سازمان تامین اجتماعی: http://eservices.tamin.ir/
  • کانال های ارتباطی سازمان تامین اجتماعی در شبکه های اجتماعی: مانند تلگرام و اینستاگرام
  • مطالب و مقالات منتشر شده در وب سایت های معتبر در زمینه حقوق و کار

توجه داشته باشید که پیگیری علت عدم واریز حقوق بیمه بیکاری و حل این مشکل ممکن است زمان ببرد، بنابراین صبور باشید و مراحل قانونی را به طور کامل دنبال کنید.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!