پاداش پایان خدمت فرهنگیان 1401 کی واریز میشود

چرا حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح واریز نشده اسفند ۹۹

 

نماینده مجلس :پاداش خدمت فرهنگیان باید بلافاصله بعد از بازنشستگی‌شان پرداخت شود

🟡👈وزیر آموزش و پرورش به فکر مطالبات بازنشستگان باشد

🔵👈نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: ما به وزیر آموزش و پرورش و مسولان سازمان برنامه و بودجه که بارها در کمیسیون آموزش حضور پیدا کرده‌اند، متذکر شده‌ایم که باید به موقع و بلافاصله بعد از بازنشستگی پاداش خدمت فرهنگیان به آن‌ها پرداخت شود.

🔵👈 به گزارش کانال شبکه خبری بازنشستگان مهدی اسماعیلی» نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در مورد پیگیری این کمیسیون از تجمع فرهنگیان بازنشسته که اخیرا مقابل وزارت آموزش و پرورش صورت گرفت، به خبرنگار ایلنا گفت: به هر حال رضایت معلمان در ایجاد و تقویت انگیزه در آن‌ها موثر است؛ وجود رضایت هم در انگیزه‌مندی شاغلین تاثیرگذار است و هم در بازنشستگان، چرا که افراد مشغول به کار با دیدن وضعیت همکاران بازنشسته خود انگیزه‌شان کم یا زیاد می‌شود. بنابراین برای همه ما مهم است که طوری کار را پیش ببریم که انگیزه معلمان را بیشتر کنیم.

🔵👈نماینده مردم میانه تصریح کرد: طبیعتا ما در کمیسیون آموزش به دنبال تقویت‌ شأن معلمان هستیم و می‌دانیم که وضعیت فعلی نه در خور شأن معلمان مشغول به کار است و نه در خور جایگاه بازنشستگان فرهنگی. ضمن اینکه می‌دانیم بازنشستگان آموزش و پرورش به کلی مشکلات عدیده‌ای دارند.

🔵👈اسماعیلی در ادامه با اشاره به تاخیر در پرداخت برخی از مبالغ مربوط به فرهنگیان اظهار کرد: در مواردی بازنشستگان فرهنگی پاداش پایان خدمت خود را به موقع در یافت نمی‌کنند. در برخی دستگاه‌های دیگر در همین خصوص تعارضاتی به وجود آمده است و همین باعث شده است که معلمان دیرتر به مطالبات خود برسند.

🔵👈نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس ضمن تاکید بر تذکراتی که نمایندگان در این خصوص مطرح می‌کنند، گفت: ما هم به وزیر آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه که بارها در کمیسیون آموزش حضور پیدا کرده‌اند، متذکر شده‌ایم که باید به موقع و بلافاصله بعد از بازنشستگی پاداش خدمت فرهنگیان به آن‌ها پرداخت شود.
او افزود: وزیر آموزش و پرورش باید در لایحه بودجه به اندازه کافی این نیاز وزارتخانه‌اش را در نظر می‌گرفت و برایش درخواست بودجه می‌کرد و در کمیسیون تلفیق نیز دائما باید این مسئله را پیگیری کند تا رقم بودجه‌شان به عددی واقعی نزدیک شود و در بودجه سال بعد این رقم دیده شود تا بتوانند مطالبات کارکنان خود را به درستی پرداخت کنند.

🔵👈عضو کمیسیون آموزش خاطرنشان کرد: لازم می‌دانیم به وزیر آموزش و پرورش تاکید دوباره‌ای کنیم که سریعا به فکر مطالبات معلمان و بازنشستگان باشد؛ چه مطالبات مربوط به پاداش خدمت و چه سایر مطالبات مانند رتبه‌بندی و… اشکال در اجرای هرکدام از این مسائل انگیزه معلمان ما را خدشه دار می‌کند

 

نامه 45 نفر از نمایندگان مجلس به رئیس جمهور جهت رسیدگی سریع به مشکلات معلمان

✅ جمعی از نمایندگان در نامه ای به رئیس جمهور خواستار رسیدگی به مشکلات معلمان شدند.

🔵👈به گزارش کانال شبکه خبری بازنشستگان در متن این نامه آمده است:
احتراما به عنایت به اینکه حضرتعالی حامی همیشگی معلمان بوده اید درخواست ورود و صدور دستور صریح و سریع به وزارت آموزش و پرورش در ارتباط با موارد قانونی زیر را خواهان هستیم، مطمئن باشید دستور جنابعالی می تواند دلهای نگران تعدادی از فرزندان نظام جمهوری اسلامی ایران را که سالها به آموزش و پرورش نسل پویای انقلاب اهتمام داشته اند به آرامش برساند.

🔵👈لایحه رتبه بندی معلمان مصوبه 1400/4/9 مجلس شورای اسلامی با شماره 441 از تاریخ 1400/06/31 قابل اجرا می باشد.

1⃣صدور دستور اکید برای نهایی شدن و تعیین تکلیف رتبه حقیقی بازنشستگان فرهنگی از تاریخ 1400/06/31 به بعد و صدور احکام کارگزینی این جامعه هدف به دلیل عدم تحقق این بند توسط ادارات کل آموزش و پرورش کشور تا این تاریخ و پس از گذشت 20 ماه (1400/6/31 تاکنون) پاداش پایان خدمت این عزیزان بر اساس آخرین حکم رتبه بندی بلا اقدام و مشمول مرور زمان شده است با روشن شدن این موضوع تعداد زیادی از فرهنگیان از بلاتکلیفی و چشم انتظاری نجات خواهند یافت.

2⃣صدور دستور صریح به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها برای پرداخت کشور ناشی از اجرای رتبه بندی بازنشستگان فرهنگی تاریخ 1400/6/31 به صندوق کشوری و متعاقب آن صدور حکم نهایی بازنشستگی توسط صندوق بازنشستگی کشوری به منظور تعیین حقوق و مستمری بازنشستگان و پاداش پایان خدمت.

3⃣پرداخت کلیه مابه التفاوت ناشی از اجرای بندهای مورد درخواست توسط صندوق بازنشستگی کشوری به مشمولین این فرایند.

4⃣همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری بر اساس 90 درصد حقوق و دستمزد شاغلین همتراز خود طبق برنامه توسعه ششم

ديدار رئيس کمیسیون اجتماعی وفراکسیون بازنشستگان با روسای کانون های فرهنگیان  بازنشسته تهران

🔵👈همزمان باسالروز شهادت شهید مطهری و روز معلّم، جمعی از روسا واعضای هیئت مدیره کانون بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش کانون فرهنگیان شهرتهران وکانون فرهنگیان بازنشسته شهرستان های استان تهران با دکترمهدی عیسی زاده رئیس کمیسیون اجتماعی وفراکسیون بازنشستگان مجلس دیدار کردند

🔵👈به گزارش کانال شبکه خبری بازنشستگان دراین جلسه دکترعیسی زاده ضمن تبریک روزمعلم به تمامی فرهنگیان شاغل و بازنشسته سراسرکشور درخصوص مطالبات بازنشستگان ،رتبه بندی معلمان ،پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان ،آخرین تصمیمات اتخاذ شده درباره بودجه ۹ هزار میلیارد تومانی  متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان درسال ۱۴۰۱ ،بیمه تکمیلی درمان،تسهیلات رفاهی وگنجاندن مطالبات وخواسته های بازنشستگان دربرنامه هفتم توسعه مطالبی ایراد کردکه بزودی دراین کانال منتشرخواهد شد

🔵👈دراین جلسه روسای کانونهای فرهنگیان بازنشسته استان تهران نیز درباره مسائل و مشکلات بازنشستگان وانتظارات آنان از نمایندگان مجلس مطالبی را بیان کردند

اشتراک در
اطلاع از

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!