فیلم ضرب‌ و شتم کودکان معلول ذهنی در کمپ نیلوفران آبی بوشهر ۱۴۰۳

photo 2023 08 05 15 22 28

 

خبرهای مرتبط با ضرب و جرح، اذیت و آزار معلولان ذهنی در کمپ نیلوفران آبی بوشهر نگرانی‌های جدی را در جامعه ایجاد کرده است. ویدیوها و گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهند که در مرکز نگهداری و توانبخشی نیلوفران آبی بوشهر، معلولان با شرایط وحشتناکی مواجه هستند که شامل ضرب و جرح، اذیت و آزار جسمی و روانی، سوءتغذیه و وضعیت بهداشتی نامناسب می‌شود.

 

این وضعیت نگران‌کننده بر ضرورت توجه به حقوق و آرامش معلولان ذهنی و نیاز به تأمین محیط مناسب برای توانبخشی و مراقبت از آنان تأکید می‌کند. این اقدامات نه تنها به منظور حفظ حقوق انسانی، بلکه همچنین به منظور ارتقاء جامعه‌ی سالم و عادلانه‌تر لازم است.

 

شفافیت و تحقیق دقیق درباره این اتفاقات ضروری است تا مسئولان و ارگان‌های ذی‌ربط بتوانند به مسائل مربوطه پی‌برند و اقدامات لازم برای پایان دادن به هر گونه سوء‌استفاده و نقض حقوق انسانی را انجام دهند. از جامعه نیز انتظار می‌رود تا به این موضوعات حساسیت نشان داده و از راه‌های مختلف برای ایجاد تغییرات مثبت در این زمینه حمایت کند.

 

دستور بازداشت عامل ضرب‌وجرح کودکان معلول در بوشهر صادر شد/تشکیل پرونده کیفری برای مرکز نگهداری کودکان معلول

🔸رئیس کل دادگستری استان بوشهر: دررابطه با فیلم منتشرشده در فضای‌مجازی در خصوص ضرب‌وجرح و اذیت‌وآزار معلولان ذهنی مرکز نیلوفرآبی در بوشهر، به محض اطلاع به همراه دادستان مرکز استان، معاون دادستان و مدیر کل بهزیستی استان از مرکز نگهداری کودکان معلول نیلوفر آبی بازدید به‌عمل آمد.

🔸فیلم منتشرشده در فضای‌مجازی مربوط به مرداد سال گذشته است. فردی که در فیلم منتشرشده اقدام به ضرب‌وشتم معلولان کرده است همان زمان از مرکز اخراج شده است.

🔸دستور بازداشت فردی که اقدام به ضرب‌وشتم معلولان کرده است صادر شد، همچنین برای مرکز نگهداری معلولان در سازمان بهزیستی و دستگاه قضایی پرونده کیفری تشکیل شد.

 

هشدار! تصاویر ناراحت‌کننده

مرکز ضرب‌وجرح و اذیت‌وآزار معلولان ذهنی نیلوفران آبی بوشهر

براساس ۲۰ دقیقه فیلم و گزارشات رسیده به کمپین،در مرکز نگهداری و توانبخشی نیلوفران آبی بوشهر،معلولان مورد ضرب‌وجرح،اذیت‌وآزار و بدرفتاری وحشتناک وهمچنین سوءتغذیه و وضعیت بد بهداشتی قراردارند.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!