ثبت نام سامانه سخا احراز محل سکونت sakha.epolice.ir ثبت نام

لزوم ثبت نام مشمولان وظیفه در سامانه سخا برای بهره مندی از خدمات اینترنتی از طریق آدرس sakha.epolice.ir

اطلاعیه سازمان وظیفه عمومی انتظامی ایران:
🔹️کلیه مشمولان برای بهره مندی از خدمات اینترنتی سازمان وظیفه عمومی از جمله ثبت درخواست معافیت تحصیلی، خروج از کشور و … باید ابتدا در سامانه خدمات الکترونیک انتظامی «سخا» ثبت نام کنند.
🔹️متقاضیان می توانند باکدملی و شماره تلفن همراهی که به نام خود فرد است در سامانه ثبت نام و کلمه عبور دریافت کنند.

اطلاعیه👇

🔹امکان تمدید گذرنامه های منقضی شده از ۱۰ سال قبل

🔹رئیس اداره گذرنامه استان کرمان با اشاره به امکان تمدید اعتبار گذرنامه هایی که تاریخ صدور آن ها از ۱۰ سال قبل منقضی شده، و برخی دیگر از شرایط مرتبط با امور گذرنامه را تشریح کرد.

🔹سرهنگ “نامجو”در این رابطه گفت: با توجه به تقاضای زیاد زائران برای پیاده روی اربعین و جهت تسهیل در امر دریافت گذرنامه تمهدیداتی اندیشیده شده است.

🔹وی بیان داشت: متقاضیان می توانند از روز شنبه ۵ شهریور ماه با در دست داشتن گذرنامه خود به ادارات گذرنامه در سراسر استان مراجعه و نسبت به تمدید گذرنامه خود اقدام کنند که شرط تمدید، سالم بودن گذرنامه و تاریخ صدور آن ها از ۹۱/۰۶/۰۱ باشد و درخواست گذرنامه جدید در دفاتر پلیس + ۱۰ نداده باشند.

🔹رئیس اداره گذرنامه استان در خصوص افرادی که گذرنامه قابل تمدید ندارند نیز این امیدواری را داد که می توانند به دفاتر پلیس +10 مراجعه و نسبت به صدور برگ تردد ویژه اربعین اقدام کنند.

🔹وی خاطرنشان کرد: بانوان و فرزندان زیر سن ۱۸ سال بایستی قبل از مراجعه به ادارات گذرنامه به دفاتر اسناد رسمی مراجعه و نسبت به کسب رضایت محضری از همسر اقدام کنند.

🔹سرهنگ”نامجو” به وضعیت مشمولان نیز اشاره کرد و افزود: افرادی که دارای معافیت تحصیلی بوده مانند طلاب، دانشجویان و دانش آموزان بایستی از طریق سامانه سخا نسبت به ثبت نام و اخذ مجوز تردد به کشور عراق اقدام کنند.

🔹وی مهلت این تمدید اعتبار را ۶ ماه و تنها برای کشور عراق برشمرد و اظهار داشت: جهت تکریم ارباب رجوع و کاهش تردد به مرکز استان در تمامی شهرستان ها نیز این امکان به وجود آمده و مراجعین می توانند به پلیس امنیت عمومی شهرستان خود مراجعه و گذرنامه خود را جهت تمدید تحویل نمایند.

روند دریافت گذرنامه اربعین برای دانشجویان اعلام شد

🔺ستاد اربعین دانشجویی:

🔸دانشجویانی که قصد شرکت در پیاده روی اربعین را دارند و می خواهند گذرنامه بگیرند، باید ابتدا در سامانه evazifeh.police.ir ثبت نام کنند که پس از آن ناجا با استعلام از دانشگاه محل تحصیل دانشجو کد سخا را برای دانشجو ارسال می‌کند.

🔘 دانشجویان پس از دریافت کد سخا می‌توانند به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کرده و درخواست صدور گذرنامه را ثبت کنند.

🔘 دانشجویان بعد از دریافت گذرنامه می‌توانند به سایت سماح مراجعه کرده و پس از ثبت نام مجوز خروج از کشور را دریافت کنند.

🔘 مدت زمان صدور گذرنامه در صورت تایید استعلام از سوی دانشگاه ۲ تا ۴ روز خواهد بود/پلیس

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!