ایا فردا مدارس تعطیل است دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۳

تعطیل 2

🔴🔹🔹معاون استاندار تهران: با توجه به تشدید آلودگی هوا همه مقاطع تحصیلی استان تهران (به‌غیر از فیروزکوه) فردا دوشنبه غیرحضوری شد

🔴 فوری | مدارس ابتدایی اراک تعطیل شد  / سایر دانش آموزان مقطع متوسطه که دارای پرونده پزشکی درخصوص بیمارهای زمینه‌ای قلبی، تنفسی و ریوی هستند می‌توانند ضمن هماهنگی با مدرسه در کلاس درس حاضر نشوند.

مدارس ابتدایی و متوسطه اول استان البرز، فردا غیرحضوری شد

معاون استاندار البرز:

🔹فردا ۱۳ آذر مهدهای کودک و پیش دبستانی تعطیل و آموزش در مقاطع دبستان و متوسطه اول استان غیر از طالقان در دو نوبت صبح و عصر بصورت مجازی خواهد بود.

معاون استاندار تهران: مقاطع کودکستان، دبستان و متوسطه اول استان تهران غیر از فیروزکوه در دو نوبت صبح و عصر فردا دوشنبه ۱۳ آذرماه غیرحضوری شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران؛میر محمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران اظهار داشت: با توجه به تشدید آلودگی هوا و در معرض خطر قرار گرفتن شهروندان، بر اساس مصوبه کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا، فعالیت آموزشی مقاطع کودکستان، دبستان و متوسطه اول استان تهران غیر از فیروزکوه در دو نوبت صبح و عصر فردا دوشنبه ۱۳ آذرماه غیرحضوری و مجازی برگزار می شود.

 

کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران تشکیل جلسه داد

🔹کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران از ساعاتی پیش باتوجه به سکون هوا و تشدید آلودگی هوای تهران تشکیل جلسه داد و تا دقایقی دیگر مصوبات آن منتشر خواهد شد.

 

احتمال تعطیلی مدارس تا آخر هفته

کیفیت هوای کرج را در وضعیت قرمز و اضطرار

🔹بر اساس اعلام مرکز کنترل و پایش هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز، ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در #کرج و مناطق سه (کیانمهر) و پنج (گلشهر) هوایی #ناسالم را برای تمام گروه ها گزارش کرده به طوریکه شاخص آلودگی هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) در این مناطق به ترتیب ۱۵۶ و ۱۵۷ است و بیانگر وضعیت اضطرار در این مناطق است.

⭐️افزایش آلودگی هوای تهران تا چهارشنبه

وضعیت هوای تهران نارنجی است/ آخرین شاخص کیفیت هوا

🔹میانگین شاخص کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون بر روی عدد ۱۳۵ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران برای گروه‌های حساس جامعه ناسالم است.

عضو شورای شهر: برای آلودگی هوا به جای مدارس ، ادارات تعطیل شود

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران:
🔹متاسفانه به محض آلودگی هوا کمیته اضطرار تصمیم به تعطیلی مدارس می‌گیرد و این دیدگاه و نگاه از پایه خراب و اشتباه است!

🔹جای اینکه مدارس را در زمان آلودگی هوا تعطیل کنیم برخی ادارات تعطیل شوند و قطعا این مسئله لطمه کمتری را به مردم خواهد زد.

دوشنبه و سه‌شنبه آلوده‌ترین روزهای هفته

اصغری، کارشناس هواشناسی:
🔻آلوده‌ترین روز‌های هفته دوشنبه و سه‌شنبه خواهد بود.
🔻امروز تهران، کرج، اراک، اهواز، اصفهان، تبریز و قم بدترین شرایط آلودگی هوا را خواهند داشت.
🔻دوشنبه و سه‌شنبه تهران، کرج، اراک، اهواز، اصفهان، مشهد، تبریز، سمنان، قزوین و قم شرایط خوبی را از نظر آلودگی هوا نخواهند داشت.
🔻امروز بعد از ظهر در جنوب کرمان، نیمه شرقی هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق پراکنده پیش‌بینی می‌شود.
🔻افزایش دما به شکل محسوس در سواحل دریای خزر پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران:
🔹️وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده صاف تا قسمتی ابری گاهی با وزش ملایم باد، در ارتفاعات گاهی وزش متوسط باد پیش‌بینی می‌شود.
🔹️با توجه به استقرار جوی پایدار و عدم وزش باد قابل ملاحظه شرایط برای انباشت ذرات آلاینده هوا و افزایش غبار مهیاست، از این رو روند کاهش کیفیت هوا در سطح استان و افزایش غلظت آلاینده‌ها در نواحی شهری و پرتردد به ویژه از امشب تا صبح چهارشنبه (۱۵ آذرماه) مورد انتظار است.

با توجه به بالا بودن شاخص آلودگی هوا و نبود سامانه فعال بارندگی در کشور و توده سرمای هوا موجب تشدید آلودگی در کلان شهرها خواهد شد و این آلودگی تا پایان هفته ادامه دارد .

با توجه به تعطیلی مدارس تهران و اصفهان در روزهای شنبه و یکشنبه احتمال تعطیلی برای روز دوشنبه نیز بسیار بالاست .

با توجه به اعلام جلسات کمیته‌های اضطراری در شهرهای مختلف از جمله تهران و اصفهان و همچنین تصمیماتی که پس از این جلسات اتخاذ می‌شود، احتمال تعطیلی مدارس در دوشنبه بسیار محتمل به نظر می‌رسد. اما تصمیم نهایی و اعلام تعطیلی مدارس در هر استان یا شهر به دلایل شرایط هوایی و توصیه‌های مراجع مسئول وابسته است.

تا این لحظه خبری مبنی بر تعطیلی مدارس روز دوشنبه اعلام نشده است .

اشتراک در
اطلاع از

4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!