شرایط واردات خودرو با خودرو فرسوده | مشمولان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در راستای فعالیت‌های متنوع خود به منظور نوسازی ناوگان باری کشور و استفاده از ظرفیت‌های قانونی مندرج در قوانین احکام دائمی توسعه از متقاضیان ورود خودروهای باری سنگین تا ۳ سال ساخت ثبت نام می‌کند.

شرکت‌های تولید کننده داخلی خودروهای سنگین، شرکت‌های حمل و نقل توانمند دارای مجوز از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شرکت‌های وارد کننده کامیون‌های سنگین دارای مجوز از وزارت صمت و مالکان حقیقی و حقوقی کامیون‌های فرسوده واجد شرایط و متقاضی واردات می‌توانند در این طرح مشارکت کنند.
▫️وی با بیان اینکه متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه rpf.rmto.ir برای نوسازی خودرو خود اقدام کنند، عنوان کرد: این کامیون‌ها نباید بیش از ۳ سال از زمان ساخت آنها گذشته باشد و ساخت کشورهای اروپایی، ژاپن و کره جنوبی بوده و از نظر ایمنی، کیفیت و آلایندگی محیط زیست در زمان‌های ساخت مورد تأیید دستگاه‌های ذیربط باشد.
▫️شکری با اشاره به اینکه در مرحله اول اولویت با کامیون‌های دارای ظرفیت مندرج در کارت مشخصات وسیله نقلیه زیر ۱۸ تن و بالاتر است، ادامه داد: واردات هر یک دستگاه کامیون منوط به اسقاط حداقل یک دستگاه کامیون که از زمان ساخت آن بیش از ۲۵ سال گذشته باشد، است.

 

اسقاط

 

امکان ثبت نام نهایی و واریز وجه متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده ( دور اول سامانه یکپارچه ) که فرآیند اسقاط خودرو خودر را به پایان رسانده اند و اسامی آنها از سوی ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده به شرکت بهمن موتور اعلام شده است از ساعت 10 صبح روز یکشنبه 8 مرداد لغایت ساعت 24 روز چهارشنبه 11 مرداد میتوانند به نمایندگی رسمی بهمن موتور کد 1241 ( شرکت تلاش خودرو ایرانیان ) مراجعه فرمایند.

 

اطلاعیه شماره 1 : متقاضیان دور دوم سامانه یکپارچه که هیچ خودرویی به آنها تخصیص داده نشده بود میتوانند از روز دوشـنبه 6 شهریور با مراجعه به نمایندگی رسمی مدیران خودرو کد 217 شرکت تلاش خودرو ایرانیان اقدام به انتخاب مجدد محصولات مدیران خودرو نمایند.

🔰 اطلاعیه شماره 2 : تمامی متقاضیان محصـولات مـدیران خـودرو ( ام وی ام و فونیـکس ) که موعد تحویل آنها فصول آتی یا سال 1403 می باشـند میتوانند با مراجعه به نمایندگی رسـمی مـدیران خودرو کد 217 شرکت تـلاش خـودرو ایـرانیـان اقدام به تغییـر موعد تحـویل خـودرو خود به سـال 1402 نمایند .

 

photo 2023 08 30 15 31 40

بازار سیاه خودروهای اسقاطی: تأثیرات و چالش‌ها

تصویب لایحه واردات خودروهای کارکرده به یک قانون، ورود افراد به حوزه واردات اتومبیل‌های دست دوم را ممکن کرده است. این تغییرات در سیاق واردات خودروهای کارکرده مخصوصاً با تأثیر بند مربوط به خودروهای اسقاطی، تأثیرات و چالش‌هایی را به همراه دارد که در این مقاله به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

یکی از نکات مهم در لایحه واردات خودروهای کارکرده، وجود شرط ارائه گواهی اسقاط برای واردات خودروهاست. این امر باعث می‌شود که فرآیند واردات کمی پیچیده‌تر شود و افراد متقاضی واردات باید به گواهی اسقاط خودروی فرسوده دست پیدا کنند. همچنین، ارتباط مستقیم بین تعداد خودروهای وارد شده و تعداد گواهی‌های اسقاط ارائه شده وجود دارد. این موضوع می‌تواند منجر به افزایش تقاضا برای گواهی‌های اسقاط شود و در نتیجه بازار سیاه این گواهی‌ها نیز شکل بگیرد.

با وجود این تغییرات، اگر واردات خودروهای کارکرده به شدت رونق بگیرد و تعداد زیادی از افراد به واردات خودروهای دست دوم بپردازند، ممکن است قیمت‌های خودروهای اسقاطی به سطوح بالاتری نیز ارتقا یابد. این امر می‌تواند به دلیل افزایش تقاضا و کمبود عرضه در بازار، باعث افزایش قیمت‌ها شود و در نهایت به مشکلات اقتصادی برای مصرف‌کنندگان منجر شود.

در نتیجه، تصویب لایحه واردات خودروهای کارکرده و دخالت گواهی‌های اسقاط در این فرآیند، اثرات و تحولات متنوعی را در بازار خودروهای اسقاطی وارد می‌کند. این امر نیازمند نظارت دقیق و راهکارهای مناسب از سوی مسئولان و متخصصان است تا تأثیرات منفی بر اقتصاد و بازار خودروها به حداقل رسانده شود.

اشتراک در
اطلاع از

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!