سبد کالا بهمن ماه کی واریز میشود 1403

photo 2024 01 16 11 21 16

طرح جدید برای قطع یارانه نقدی در سال ۱۴۰۳

🔸اولین گام برای تغییر در تعداد یارانه‌بگیران و شیوه پرداخت یارانه توسط دولت سیزدهم برداشته شد و به زودی شمار یارانه‌بگیران می‌تواند دستخوش تغییر شود. اگر تا پیش از این جمعیت ایران به شکل دهک‌بندی طبقه‌بندی شده و میزان یارانه پرداختی بر اساس دهک هر خانوار تعیین می‌شد، قرار است به جای دسته‌بندی ده تایی در جامعه، جمعیت ایران به صد دسته طبقه‌بندی گردد. از این رو دهک به صدک تبدیل می‌شود. همچین مسئولان گفتند که یارانه نقدی با استفاده از طرح کالابرگ الکترونیکی قطع نخواهد شد.

شورای عالی کار سبد معیشت حقیقی را به دولت ارائه کند

علی مقدس زاده(رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان خراسان جنوبی):

🔸۸۰ درصد بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل‌بگیر هستند و حقوق ماهیانه آنها حدود ۷ میلیون تومان است. افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان دریافتی آنها را به ۱۰ میلیون هم نمی‌رساند، بازار کار و کارگران مقصر ایجاد تورم نیستند.

🔸اینجانب با افزایش ۱۸ یا ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان مخالف هستم زیرا اصل ۴۱ رعایت نشده است.۴۵۰ هزار میلیارد تومان به صندوق تامین اجتماعی بدهکار هستید، و باید مطالبات بازنشستگان از این محل جبران شود اما دولت به دنبال افزایش سن بازنشستگی است تا ناترازی صندوق که خود باعث آن شده را جبران کند.

🔸لذا از دولت مردمی درخواست داریم همچنان که همیشه تلاشش برای بهبود معیشت بوده از وزیر‌ کار بخواهد که حقوق کارگران شاغل و بازنشسته را واقعی افزایش بدهد و با شعارهای، اختصاص کالابرگ الکترونیکی افکار مردم را به بازی نگیرد.

«طرح امنیت غذایی کودکان» چیست و چه کالاهایی می‌توان خرید؟

🔹در این طرح به بیش از ۱۲۵ هزار خانوار دارای کودک زیر ۵ سال بر اساس کالابرگ، اعتبار و خدمات ارائه می‌شود.

رضایی:افزایش ۱۸ درصدی حقوق کارمندان باید با اعطای بن کالا باشد

🔸رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: البته مجلس تمام تلاش خود را می‌کند تا میزان افزایش حقوق کارکنان دولت را از ۱۸ درصد بیشتر کند اما اگر دولت مقاومت کرد، پیشنهاد می‌دهیم از طریق اعطای بُن یا سبد کالا از کارکنان دولت حمایت معیشتی شود و در واقع، به صورت غیر نقدی از آنان حمایت شود چراکه ۱۸ درصد افزایش حقوق، با تورم جامعه سنخیت ندارد و فاصله زیاد میان تورم و میزان افزایش حقوق باعث می‌شود فشار معیشتی به کارکنان دولت بیشتر شود.

اشتراک در
اطلاع از

4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!