آیا معافیت دو فرزندی تصویب شد + آخرین جزئیات طرح سربازی

photo 2024 01 30 15 57 33

آخرین جزئیات طرح سربازی

🔹عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: بررسی طرح خدمت سربازی در کمیسیون امنیت ملی مجلس نهایی شد.

🔹تکلیف دانشجویان خارج از کشور و معافیت‌های تحصیلی در این طرح مشخص شده است و همچنین برای مشمولین غایبی که دارای دو یا چند فرزند هستند کسر خدمت در نظر گرفته شده است.

🔹موضوع مهم طرح سربازی نوع معافیت های پزشکی بود که دچار تغییر و تحول شده است.

معافیت جدید سربازی برای خانواده‌های دارای فرزند معلول

سازمان وظیفه عمومی فراجا:
تنها فرزند ذکور سالم خانواده‌های دارای فرزند معلول شدید و یکی از فرزندان ذکور به واسطه معلولیت پدر و یا مادر و یا دو فرزند معلول خانواده از خدمت دوره ضرورت معاف می‌شود.

موافقت ستاد کل نیروهای مسلح با معافیت سربازی متاهلان/ بستگی به جامعه آماری دارد

«خلیل بهروزی فر» نماینده مردم فومن و شفت:
🔹 موافقت ستاد کل نیروهای مسلح با معافیت سربازی متاهلان بستگی به جامعه آماری دارد، ابتدا باید مشخص شود، شرایط سنی به همراه شرط تحقق دو فرزندی در سطح کل کشور چه تعداد است، که تا کنون نتوانسته اند به خدمت سربازی بروند.
🔹سربازی مسئله ای است که مربوط به ستاد کل نیروهای مسلح است./برنا

جزئیات معافیت سربازی خانواده‌های داری فرزند معلول اعلام شد

👤، محمدرضا شهبازی مدیرکل دفتر امور توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور، با اشاره به ماده ۲۶ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت اظهار کرد: در این ماده قانونی آمده است که یکی از فرزندان اولیایی که خانواده ناتوان و معلول دارند و یک نفر (پدر و مادر) یا هر دو و یا اینکه حداقل دو نفر از فرزندان معلول داشته باشند یکی از فرزندان ذکورشان که فرزندی سالم است می‌تواند از معافیت سربازی استفاده کند.

🔻 وی با اشاره به شروط استفاده از این ماده قانونی خاطرنشان کرد: این مسئله مشروط به این است که معلولیت پدر و مادر به گونه‌ای باشد که نیاز به مراقبت داشته باشند که البته نوع معلولیت در ماده ۲۶ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت ذکر نشده است اما کمیسیون مربوطه این مسئله را بررسی و اعلام می‌کند.

🔻 مدیرکل دفتر امور توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: کمیسیون معافیت سربازی کمیسیون مشترک بهزیستی و ناجا است که در واقع این کمیسیون موارد معافیت را بررسی و اعلام می‌کند.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!