اسامی ممنوعه ثبت احوال | لیست اسامی مجاز برای تغییر نام ۱۴۰۳

شناسنامه

ثبت احوال: «صاحبان برخی نام‌ها ونام خانوادگی‌ها» باید تغییر کنند

سازمان ثبت احوال در سایت رسمی خود اعلام کرده که «صاحبان برخی نام‌ها و نام‌های خانوادگی باید برای تغییر نام خود اقدام کنند.»

این سازمان گفته «انتخاب نام‌هایی که موجب هتک حیثیت مقدسات اسلامی می‌گردد و همچنین عناوین و القاب و نام های زننده و مستهجن یا نامتناسب با جنس ممنوع است.»

این نهاد دولتی گفته «تشخیص نام‌های ممنوع با شورایعالی ثبت احوال است و این شورا نمونه‌های آن را تعیین و به سازمان اعلام می‌کند.»

از نمونه نام‌هایی که به گفته ثبت احوال ایران «هتک حیثیت مقدسات اسلامی» است می‌توان به «عبدالات، عبدالعزی» و یا «اسامی مرکب ناموزون» مانند «سعید بهزاد ، شهره فاطمه، حسین معروف به کامبیز» نام برده شده است.

همچنین «هم نام بودن فرزند با پدر و یا مادر در یک خانواده» و «هم نام بودن برادران و یا خواهران در یک خانواده»‌ هم ممنوع اعلام شده است.

 

ثبت احوال: کسی مجبور به تغییر نام خود نیست

سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد:
🔹هیچ اجباری در تغییر نام وجود ندارد.

🔹کسانی که اسامی مغایر ارزش‌های اسلامی یا القاب و نام‌های زننده و مستهجن یا نامناسب دارند می‌توانند با مراجعه به سازمان ثبت احوال اسامی خود را تغییر دهند و هیچ اجباری وجود ندارد.

🔹️پیش از این، خبری منتشر شد مبنی بر اینکه سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرده است صاحبان برخی نام‌ها و نام‌های خانوادگی مانند سعید بهزاد، سرتیپ و سلطانعلی باید برای تغییر اسامی خود اقدام کنند.

 

دارندگان برخی اسم و فامیل‌ها باید نام خود را تغییر دهند مانند عبدالعزی، سعید بهزاد، سرتیپ و سلطانعلی/ هم نام بودن فرزند با پدر و یا مادر هم ممنوع است

▫️سازمان ثبت احوال کشور در سایت خود اعلام کرد که صاحبان این نام‌ها و نام‌های خانوادگی باید برای تغییر اسامی خود اقدام کنند.

▫️انتخاب نام هایی که موجب هتک حیثیت مقدسات اسلامی می‌گردد و همچنین عناوین و القاب و نام‌های زننده و مستهجن یا نامتناسب با جنس ممنوع است.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!