عید فطر چه روزی است خامنه ای + عید فطر چند شنبه هست

photo 2024 04 07 08 02 52

عضو ستاد استهلال دفتر رهبری: چهارشنبه عید سعید فطر است

پژوهشگر هلال ماه و عضو ستاد استهلال دفتر رهبر انقلاب:

🔹چهارشنبه روز عید سعید فطر است.

🔹در غروب سه‌شنبه هلال ماه در آمریکا شمالی، جنوبی و مرکزی، تمام قاره آفریقا، تمام قاره اروپا به استثناء منتهی الیه شمال و آسیا، هلال ماه با چشم غیرمسلح قابل رویت است./ ایسنا

تاریخ دقیق عید فطر ۱۴۰۳ و روز آخر ماه رمضان؟

🔹تاریخ دقیق عید فطر در تقویم شمسی سال ۱۴۰۳ برابر با چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ است. به احتمال قوی، پایان ماه مبارک رمضان در ایران و عربستان در یک روز خواهد بود و عید فطر در ایران و عربستان ۲۲ فروردین اعلام خواهد شد.

 

در تقویم شمسی سال ۱۴۰۳، تاریخ دقیق عید فطر به چهارشنبه، ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ مصادف است.

به نظر می‌رسد که پایان ماه مبارک رمضان در کشورهای مختلف از جمله ایران و عربستان در یک روز خواهد بود. بر اساس این پیش‌بینی، عید فطر نیز در این کشورها در روز چهارشنبه، ۲۲ فروردین اعلام خواهد شد.

به دنبال پایان ماه رمضان و فرا رسیدن عید فطر، مسلمانان با شادی و خوشحالی منتظر ورود به این مراسم مهم و اسلامی هستند. این عید با آمدن نور و خوشبختی به زندگی افراد مسلمان سراسر جهان می‌آورد و این زمان مناسبی برای تقرب به خداوند و ارتباط با خانواده و دوستان است.

عید فطر، یکی از مهم‌ترین جشن‌های اسلامی است که پس از پایان ماه مبارک رمضان، مسلمانان به مناسبت فرا رسیدن این روز، با شادی و خرمی جشن می‌گیرند. این عید، نمادی از وحدت و همبستگی اسلامی است که در آن، مسلمانان با همدیگر به سرور و سروری، صباحی‌نیکو و دعا برای سلامتی و خوشبختی همدیگر می‌پردازند. هر ساله در این روزها، مردم با لباس‌های زیبا و شاداب به مصلی‌ها می‌روند و نماز عید را به امید روزگار خوبی برای خود و دیگران اقامه می‌کنند.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!