ایا چهارشنبه تعطیل رسمی است ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ + آیا چهارشنبه عید فطر است

عید-فطر-1401

♦️عربستان چهارشنبه را روز عید فطر اعلام کرد

🔹عربستان سعودی فردا سه شنبه را آخرین روز ماه مبارک رمضان و چهارشنبه را روز عید سعید فطر اعلام کرد.
🔹کشورهای کویت، قطر، بحرین و امارات هم روز چهارشنبه را روز عید سعید فطر اعلام کردند.

عضو ستاد استهلال دفتر رهبری: چهارشنبه عید سعید فطر است

پژوهشگر هلال ماه و عضو ستاد استهلال دفتر رهبر انقلاب:

🔹چهارشنبه روز عید سعید فطر است.

🔹در غروب سه‌شنبه هلال ماه در آمریکا شمالی، جنوبی و مرکزی، تمام قاره آفریقا، تمام قاره اروپا به استثناء منتهی الیه شمال و آسیا، هلال ماه با چشم غیرمسلح قابل رویت است./ ایسنا

تاریخ دقیق عید فطر ۱۴۰۳ و روز آخر ماه رمضان؟

🔹تاریخ دقیق عید فطر در تقویم شمسی سال ۱۴۰۳ برابر با چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ است. به احتمال قوی، پایان ماه مبارک رمضان در ایران و عربستان در یک روز خواهد بود و عید فطر در ایران و عربستان ۲۲ فروردین اعلام خواهد شد.

تعطیلات رسمی در روز چهارشنبه به مناسبت عید فطر

با نزدیک شدن به پایان ماه مبارک رمضان، انتظار اعلام روز عید فطر و تعطیل رسمی آن برای مردم روز به روز بیشتر می‌شود. در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، روز چهارشنبه به عنوان روزی که در صورت عدم رویت هلال ماه شوال در روز سه شنبه 21 فروردین، به عنوان روز عید فطر در نظر گرفته شده است.

به این ترتیب، اگر سه‌شنبه هلال ماه رمضان رویت نشود، روز چهارشنبه به عنوان روز عید فطر اعلام می‌شود و به عنوان روزی تعطیل و پر از شادی و سرور برای مردم تصویب خواهد شد. این تصمیم، بر اساس اعلام مراجع مذهبی و نظامیان مسئول انجام می‌شود که با توجه به آثار و تبعات اجتماعی و فرهنگی، به این تصمیمات دست می‌زنند.

به امید اینکه با پایان ماه رمضان، بتوانیم با فرا رسیدن روز عید فطر، به شادی و سرور پرداخته و از این روز مبارک بهره‌مند شویم و لحظات خوبی را در کنار خانواده و عزیزان خود سپری کنیم.

 

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!