ایا فردا سه شنبه تعطیل است + علت تعطیلی سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ | ایا سه شنبه ۲۱ فروردین تعطیل رسمی است

تعطیل

♦️عربستان چهارشنبه را روز عید فطر اعلام کرد

🔹عربستان سعودی فردا سه شنبه را آخرین روز ماه مبارک رمضان و چهارشنبه را روز عید سعید فطر اعلام کرد.
🔹کشورهای کویت، قطر، بحرین و امارات هم روز چهارشنبه را روز عید سعید فطر اعلام کردند.

عضو ستاد استهلال دفتر رهبری: چهارشنبه عید سعید فطر است

پژوهشگر هلال ماه و عضو ستاد استهلال دفتر رهبر انقلاب:

🔹چهارشنبه روز عید سعید فطر است.

🔹در غروب سه‌شنبه هلال ماه در آمریکا شمالی، جنوبی و مرکزی، تمام قاره آفریقا، تمام قاره اروپا به استثناء منتهی الیه شمال و آسیا، هلال ماه با چشم غیرمسلح قابل رویت است./ ایسنا

تعطیلات عید فطر: تصمیم بر مبنای رویت هلال

در هر سال، با پایان ماه مبارک رمضان و نزدیک شدن به فرارسیدن عید فطر، مردم در انتظار اعلام رسمی روز عید هستند. این تصمیم، بر اساس رویت هلال جدید ماه شوال و فرماندهی مراجع مذهبی و مراکز مربوط به امور دینی در هر کشور اعلام می‌شود.

اگر هلال ماه شوال، یعنی ماه عید فطر، در روز سه‌شنبه رویت شود و مراجع مذهبی معتبر این روز را به عنوان روز عید فطر اعلام کنند، سه‌شنبه به عنوان روزی مهم و تعطیل رسمی تصویب خواهد شد. این تصمیم، برای اطمینان از احترام به سنت‌های دینی و فرهنگی مردم، به صورت تعطیل رسمی در نظر گرفته می‌شود.

اعلام تعطیل روز سه‌شنبه در صورت رویت هلال ماه شوال و تایید مراجع مذهبی، به معنای این است که مردم فرصتی خواهند داشت تا در کنار خانواده و عزیزان خود، از لحظات شاد و پرباری از این روز مبارک برخوردار شوند و به جشن و شادی پرداخته و از معنویت عید فطر بهره‌مند شوند.

در نتیجه، ما به امید اینکه با رویت ماه شوال و تصویب رسمی از سوی مراجع مذهبی، روز سه‌شنبه به عنوان روزی تعطیل و عید فطر اعلام شود، منتظر اعلام رسمی و اطمینان از این موضوع هستیم تا بتوانیم از برکت این روز بزرگ بهره‌مند شویم.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!