پدر شهید محمد بابایی ژاپنی | مادر شهید ژاپنی خانم کونیکو یامامورا

Capture 30

پدر شهید محمد بابایی ژاپنی | مادر شهید ژاپنی خانم کونیکو یامامورا و کونیکو یامامورا مادر شهید محمد بابایی در ادامه مطلب.

«دختر بودایی ژاپنی» و «مادر شهید مسلمان ایرانی». «کونیکو یامامورا»، مادر محجوب ژاپنی، 64سال قبل، وقتی که انتخاب کرد با هم‌کلاسی کلاس زبانش که یک جوان ایرانی متدین بود ازدواج کند، قدم در راه ناشناخته‌ای گذاشت که درهای دنیای متفاوتی را به رویش باز کرد،‌ دنیای روشنی که او را تا حسرت‌برانگیزترین جایگاهی که یک زن در این دنیا می‌تواند کسب کند، بالا برد؛ تا مقام «مادر شهید». بانویی که روزی به عنوان یک مهمان خارجی قدم روی این خاک گذاشت، چنان در فرهنگ و اعتقادات ایران اسلامی ذوب شد که در ادامه، خودش به سربازی در میدان نشر باورهای اسلام و حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی تبدیل شد. «مهاجر سرزمین آفتاب» در ششمین دهه از عمرش با حضور در موزه صلح تهران، سایه مهر مادری‌اش را بر سر یادگارهای دفاع مقدس گستراند و با فعالیت‌های موثرش، به نماد «مادر صلح» تبدیل شد.

حالا خبر رسیده کونیکو یامامورا (سبا بابایی)،‌ تنها مادر شهید ژاپنی دفاع مقدس، در بستر بیماری است. مادر 84 ساله شهید «محمد بابایی» که اخیراً ویروس منحوس کرونا را شکست داده بود، چند وقتی است در بخش آی‌سی‌یو یکی از بیمارستان‌های تهران بستری است. در روزهایی که دوستداران این مادر باصفا همراه با خانواده نگرانش برای سلامتی او دست به دعا برداشته‌اند، ما هم ضمن طلب شفای عاجل برای این مادر شهید،‌ مروری اجمالی داریم بر داستان زندگی او؛ داستان جذاب و پر فراز و نشیبی که خودش در یک روز بهاری در موزه صلح تهران در پارک شهر برایمان روایت کرد.

اشتراک در
اطلاع از

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!