علت نذر سیب شهید علی جهانیاری

236687

 

علت نذر سیب شهید علی جهانیاری

سیب شهید علی جهانیاری یکی از نمادهای معروف و عزیز در فرهنگ اسلامی و انقلاب اسلامی ایران می‌باشد. این نماد به خاطر شجاعت و ایثار شهید علی جهانیاری در دفاع از انقلاب و مردم ایران به وجود آمده است. او یکی از نیروهای نیروی انتظامی بود که در دوران انقلاب اسلامی و پس از آن در جریان جنگ تحمیلی، به شهادت رسید.

 

در یکی از جبهه‌های جنگ تحمیلی، شهید علی جهانیاری با شجاعت و دلاوری در مقابل نیروهای دشمن ایستادگی کرد و تلاش کرد تا از تخریب و نابودی کشور جلوگیری کند. او همواره با اخلاص و عشق به انقلاب اسلامی و رهبری امام خمینی (ره) به خدمت مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی ایستاد و در این راه تا آخرین لحظه‌های زندگی‌اش تلاش کرد تا اهداف نیک و اسلامی را به انجام رساند.

 

یکی از روایت‌ها درباره نذر سیب شهید علی جهانیاری آن است که قبل از حمله به یکی از نقاط جنگی، او با خود یک سیب به همراه داشته و به همراه دوستانش بر آن نوشید. سپس سیب را برید و نصف آن را به دوستانش داد و نیمی دیگر را خود خورد. این نذر سیب نشان‌دهنده ایثار و انسان‌گرایی شهید علی جهانیاری بود که حاکی از عشق او به هم‌وطنان و انقلاب اسلامی بود.

 

نذر سیب شهید علی جهانیاری از زمان شهادت او به عنوان یکی از نمادهای مقاومت و ایثار در انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی به یادگار مانده است. این نماد از جنبه‌های مختلف در فرهنگ مردم ایران جایگاه ویژه‌ای دارد و به عنوان نمادی از شجاعت و ایثار مدافعان انقلاب اسلامی شناخته می‌شود. همچنین، نذر سیب شهید علی جهانیاری نمادی از همبستگی و اتحاد ملت ایران در مقابل تهدیدات و دشمنان است و به عنوان نمادی از وحدت و انسجام مردم ایران شناخته می‌شود.

اشتراک در
اطلاع از

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!