ایا فردا پنجشنبه تعطیل است ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ | ایا فردا پنجشنبه تعطیل رسمی است 23 فروردین 1403

تعطیل

🔺️رمضان امسال ۲۹ روزه و چهارشنبه عید فطر است

🔹 علیرضا موحدنژاد، عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری: بنابر پیش‌بینی کارشناسان، این هلال به راحتی دیده خواهد شد و انتظار این است رمضان امسال ۲۹ روزه و روز چهارشنبه اول ماه شوال و عید فطر باشد.

♦️ عضو ستاد استهلال دفتر رهبر انقلاب: چهارشنبه عید سعید فطر است

قاضی میرسعید:
🔹چهارشنبه(۲۲ فروردین) روز عید سعید فطر است.
🔹در غروب سه‌شنبه هلال ماه در آمریکا شمالی، جنوبی و مرکزی، تمام قاره آفریقا، تمام قاره اروپا به استثناء منتهی الیه شمال و آسیا، هلال ماه با چشم غیرمسلح قابل رویت است.

 

در آستانه فرا رسیدن عید فطر، سوالاتی درباره تعطیلات رسمی و اینکه آیا پنجشنبه 23 فروردین تعطیل است یا خیر، بسیار مطرح شده است. در حقیقت، تعطیلات عید فطر در ایران به شیوه‌های مختلفی قابل اعلام است که بسته به روز و تعیین عید فطر متغیر است.

در صورتی که هلال ماه شوال در شب سه شنبه 21 فروردین رویت شده و عید فطر در روز سه شنبه اعلام شود، به تبع آن چهارشنبه نیز به عنوان تعطیل رسمی اعلام خواهد شد. این به این معناست که تعطیلات به مناسبت عید فطر در این حالت شامل دو روز خواهد بود.

اما اگر عید فطر در روز چهارشنبه اعلام شود، در این صورت پنجشنبه به عنوان تعطیل رسمی اعلام می‌شود . در غیر این صورت پنجشنبه تعطیل رسمی نخواهد بود .

بنابراین، باید منتظر اعلام رسمی از سوی مراجع مذهبی و نظامیان مسئول بمانیم تا بتوانیم با اطمینان بیشتری درباره تعطیل رسمی پنجشنبه 23 فروردین به مناسبت عید فطر اطلاعات کامل‌تری داشته باشیم.

مطالب این صفحه به روز رسانی می شود .

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!