علت فوت همسر سیدمصطفی خمینی | علت مرگ معصومه حائری همسر سیدمصطفی خمینی

photo 2024 04 25 11 12 44

خانم معصومه حائری، عروس امام خمینی و همسر شهید سید مصطفی خمینی، صبح امروز، 6 اردیبهشت 1403، پس از یک دوره بیماری، درگذشتند.

ایشان که فرزند مرحوم آیت الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت الله شیخ عبدالکریم حائری، بنیانگذار حوزه علمیه قم بودند، در سال 1330 با سید مصطفی خمینی، فرزند ارشد امام خمینی، ازدواج کردند.

خانم حائری در طول زندگی خود، همسری فداکار و همراهی صبور برای سید مصطفی خمینی بودند و پس از شهادت ایشان در سال 1354، مسئولیت تربیت فرزندان را به تنهایی بر عهده گرفتند.

ایشان همچنین در فعالیت‌های انقلابی در کنار امام خمینی حضور داشتند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در امور خیریه و عام المنفعه نیز فعالیت می‌کردند.

خبر درگذشت خانم حائری، که به عنوان یکی از بانوان برجسته و انقلابی شناخته می‌شدند، واکنش‌های متعددی را در پی داشت. شخصیت‌های سیاسی، مذهبی و فرهنگی با صدور پیام‌هایی، درگذشت ایشان را تسلیت گفته و به مقام شامخ ایشان ادای احترام کردند.

امام خمینی در مورد خانم حائری فرموده بودند: “خانم حائری نمونه‌ای از یک زن مسلمان و انقلابی بود که در تمام مراحل زندگی، همراه و پشتیبان امام و انقلاب بود.

روحشان شاد و یادشان گرامی باد.

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!