مصوبه امروز هیات دولت در مورد افزایش حقوق شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳

Capture 372

مصوبه امروز هیات دولت در مورد افزایش حقوق شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ | با گروه خبری ایران چطور همراه باشید

 

علی دهقان کیا (عضو هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران ایران) با اشاره به جلسه دیروز کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور وزیر اقتصاد، نماینده سازمان برنامه بودجه و نمایندگان تشکل‌های بازنشستگان اظهار کرد: اعضای هیئت دولت طی روزهای گذشته دو جلسه مفصل با اعضای شورای عالی کار در رابطه با افزایش حقوق مستمری بازنشستگان داشتند که یکی از این جلسات هفت تا هشت ساعت نیز به طول انجامید.

وی ادامه داد: در این جلسات تلاش برخی در هیئت دولت این بود که به نحوی سایر سطوح حقوقی مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی از افزایش حقوق مشمول مصوبه شورای عالی کار مستثنی شود که خوشبختانه این اتفاق با مقاومت نمایندگان کارگران در شورای عالی و حمایت وزارت کار رخ نداد. ما نیز در کمیسیون اقتصادی مجلس دیروز جلسه‌ای با این دید شرکت کردیم که ممکن است برخی مقامات در جلسه اصرار به مستثنی شدن و افزایش نیافتن سایر سطوح دریافتی بازنشستگان از افزایش 38درصدی مصوب سازمان تامین اجتماعی داشته باشند.

دهقان کیا تصریح کرد: ما این پیش‌بینی را می‌کردیم که آن‌ها روشی برای محاسبه متفاوت و طبقه‌بندی شده افزایش حقوق‌ها یا استثنای کامل متوسط بگیران از قانون را پیشنهاد بدهند، اما موضع ما این بود که محکم بایستیم و ایستادگی کنیم و بگوییم که هرچه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و اعضای هیئت مدیره سازمان تصویب کردند، باید به‌عنوان قانون شناسایی شده و توسط دولت اجرا شود. ما حاضر نشدیم پایین‌تر از این مطالبه حتی به اندازه یک ریال عقب‌نشینی کرده و عدول کنیم.

پایان خبر / ایران چطور

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: Content is protected !!